Thursday, 29 December 2011

Telapak Kaki Syurga Ibu


Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk
menyediakan makan  malam di dapur,
lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu.
Si ibu segera mengesatkan tangan di apron sambil menyambut
kertas yang dihulurkan oleh anaknya...
lalu membacanya.

Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai RM4.00
2) Tolong jaga adik RM4.00
3) Tolong buang sampah RM1.00
4) Tolong kemas bilik RM2.00
5) Tolong siram bunga RM3.00
6) Tolong sapu sampah RM3.00

Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak
sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang
pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos menyusukan kamu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian &
keperluanmu - PERCUMA

Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang
dituliskan oleh si ibu. Si anak menatap wajah ibu, memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu".
Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada
surat yang diberikan pada ibunya tadi.

P/s:Aku lempang jugak ni budak ni sorang,ada ke patut berkira dgn ibu dia.hahaha....hmm..,
Sayangilah Ibu anda,selagi beliau masih ada lagi disisi anda & ingatlah  kasihnya tidak akan dapat dibayar dengan harta benda!


Monday, 26 December 2011

Irwansyah-tentang perasaanku

Hahahaha~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jiwang sokmo,berat laaa budak twisties ni sorang!!!

" Lagu ni best laa..sedap didengar..!!
eh base budak suka jaga tepi kain orang ni,
menyampuk je keje yerrr"

Hahahaahaa...





P/s:Enjoying this song (+_+)

Friday, 23 December 2011

kissing Of Couple









Disaat ku petik bintang di langit,tak ku duga di cium awan,

Disaat ku ingin membalas ciuman,Bulan pula memberikan senyuman,

Disaat ku menerima ciuman & senyuman,


tatkala itu lah Matahari memberikan sinaran,


tanda merajuk cemburu.






P/s:kritik itu mudah tp seni itu sulit (^_^)

Sunday, 11 December 2011

FACEBOOK

Ni antara post-post twisties mesti mau dalam facebook,
Aku tak tahu nak tulis entry pe..jadi aku copy paste je mende ni dalam fb aku...
hahahahahahahaha....

P/s:Jangan mudah tersenyum riang bila baca entry ni
       (^_^) hahahahaha!!!
               peace no war!!!!

1)ENTRY PERTAMA
"Cepat!!
buat bunyi mcam kucing?????kalu tak,aku tembak!!!!!"

""" meo aaaaaaaaaaaaangg...meo aaaaaaaaaaaaangggg"

P/s:Huduh yer itik buat bunyi kucing!!! hahaha



Ni masa aku tengok donald duck & the gang!!
******
2)ENTRY KEDUA

Aku akan terus setia menunggu-mu,
kerana sekali aku mencintai-mu,
aku akan mencintaimu untuk selama-lamanya..!!!! — at Aku sesat laaaaaaaaaaahhh...


Ni masa tengah layan lagu hindustan,
sebab tu jadi jiwang gini....haha!!!
 

  *************
3)ENTRY KETIGA
Ceramah Ringkas: 
" Tiada gunanya kamu membazirkan air mata kamu untuk seseorang yang tidak mempedulikan kamu,kerana itu akan lebih memeritkan hati kamu,

tetapi,bazirkanlah air mata kamu untuk sesuatu yang kamu tahu akan kebenarannya kerana hanya itulah yang akan membuatkan kamu tidak menyesali akan setiap perbuatan kamu semasa kamu hidup di duniawi ini" — at SESAT DALAM LAUTAN DUNIAWI



Masa terdengar seorang ustaz bagi ceramah kat dalam radio,
terus insaf sekejap....!!!!





4)ENTRY KEEMPAT


jom kita tidur!!!
mana tahu kot-kot mimpi khawen ke???
aku tahu kamu semua ni gatal-gatal badan kan.....(*_*)
hahaha*********
peace no war........

''have a nice night"



Ni masa hujan kat rumah,
hmm,memang twisties berangan lalu laaa....
"kalu aku dah khawen sekarang ni kan best??!!!!"
hahahhahahaha





Tuesday, 6 December 2011

Tangkap Khalwat-maksiat



"...  : D Sayang!!!!

   "Ape ni bang,main pegang-pegang nii?????
        nanti nampak ke tok imam,boleh ditangkap khalwat,bang???



"errmmmm...alaaaa,,ayang nii,abg cume pegang jelah...
bukanya buat pe2 pn..!!!



"hmmmm...sayang..sayang!!,
try tengok budak dua orang tu tengah buatpe.?"

            "mana,bang?????"

           

                          ''tuuuuuuuuuuuuuuuu...kat depan????








"Abang nii!!!! tak senonoh betol laaa.....


            "Haha.,asal abg pulak yang kena..
          budak dua ekor tuu laa yang tak senonoh!

  abang cuma tengok je!!

tapi.......
        
 "''hmm..sayang,..Jom ??????


"" jom???


P/s: Hooo...menggatal nyer????????
hahaha




            




"


Saturday, 3 December 2011

mood

Mood anda???????????

                           Pesanan dari pihak penaja:
                                           
   

Thursday, 1 December 2011

Stanza Cinta-Aaron aziz & Nur fathia-


          Boy: Awak!saya suka kan awak.
                  awak!saya sayangkan awak
       awak!awak!
                  awaaaaaaaaaaakkkkk!!!!!!!



Girl:  Lalalalalalalalalalala
                          lalalalalalalalala...######

P/s: Erm..dah kita nak kata pe lagi??????
haha******

                       

Sunday, 27 November 2011

Sinchan(jangan jadi nakal)


Adik jangan nakal-nakal tau...
jangan tiru perangai budak tuuuu....
pemalas!!!
adik belajar rajin-rajin nya!!!
hahaha


Sinchan,"Hoo,,mengata aku yer"!!!

Saturday, 26 November 2011

Kisah menyayat hati(boboi & ayahnya)

                                                          
                                  
                                        


Sedang boboi asyik bermain anak patungnya,boboi ternampak ayahnya menangis lalu menegurnya;

Boboi: ayah,kenapa nangis?

Ayah: ayah sedih nak....

Boboi: tau,tak kanlah ayah gembira pulak...!

Ayah: budaaaaaak nii,... menyampuk je kejenye!!!

Boboi: Ha ha ha ha

Ayah : ayah teringat kat arwah mak kamu..

Boboi: laaa..sebab tu je?

Ayah : Haaaaaaaaaaaaaaaaa...?????


Boboi : kalu dah teringat,ayah pergila teman mak..tak yah sedih-sedih camni,
             mak pun mesti tengah menunggu ayah tuu..kan??

Ayah : Ish bertuah punye budak..ada ke mintak aku mati
           aku teranjang jugak budak ni kan......
            haaa..boboi..boboi
            kenapa laa kau yang lahir..?????

Boboi : ha ha ha ha ha ha ha ha ha


P/s: ANAK BAPAK!!!

Wednesday, 23 November 2011

18sx

                               ****Awas,anda sedang diperhatikan!!!*****
atok : cu,ko paham bahasa org putih tak? 
cucu : boleh la tok..nape?

atok : ce tengok borang ni..ce tengok! tolong isikan skali blh?

cucu : ok dude...ur name plzzz!

atok : LEBAI PADU BIN HJ MENGENDAP.

cucu : age plzz!

atok : 62thn

cucu : sex tok?

atok : amboi2...x kan semua nk tau..?

cucu : yes..ni wajip tok!

atok : hmm, ko bubuh jela 2-3 minggu skali, kadang-2 tu penuh seminggu..tgk mood  atok lah..!

cucu : ????#%$^&*()(@#$%^&*(

Monday, 21 November 2011

Banjir(kampung bertukar menjadi aquarium)

"Apabila kampung mula bertukar menjadi Aquarium.."

hmmm....,,aduyaaaiiiiiiiiiiii...,habis kampung aku tenggelam!!!

kesian kat umah-umah saing-saing aku....dah macam mini aquarium aku tengokk...nasib baik umah aku atas bukit...,banjir takut sikit nak naik atas bukit,,katanya gayat...hahaha..!!!!
memang sedaap laaa..main air banjir..perghhhh...teringat zaman budak-budak dulu,.aku naik PELAMPUNG dengan makwe aku jalan-jalan pusing kampung...aduhh,romantik kan tuu..hahaha
tapi.....
yang xtahanyer...siap ada ikan duyung lagi, duk berenang-renang riang..,sambil menari pulak tuuu..barangkali baru balik dari sukan sea masuk acara RENANG BERIRAMA kot....pahtu..,dia siap main lambai-lambai lagii,dia bagi pulak flying kizzz...... kat abg macho,hensem,smart & kelakar ni
(twiesties laaaa,,sape lagi?hahahha....

TANJAT BOBOI dibuatnya...kah kah kah...*******
Dalam hati aku,"aiii,aku  tangkap jugak  ikan duyung niii...
aku buat gundik baru tauuuu....hahahaha....***(suka jahat...)



 pukul 2.30 pagi
tok,,tok..tok..pieyyyyyyyyyyy,,pieeeeyyy...!!
aku dengar ada org ketuk pintu &  panggil nama aku...
dalam hati aku."aaaaaaaaiii..,,makhluk jadian mana pulak ni..potong stim tol laaa..tengah sedap-sedap bermimpi jadi raja sehari ,,,tak sempat aku nak pakai mahkota diraja...aduyaaii,,nak marah rasa..ngrrrrrrrrrrrrr....hahahaha.."**********


aku bangun..rupa-rupanya saing aku mintak tolong kemas kan barang-barang umoh dia sbb
air banjir dah mula naik...
                 

"Laa..,,mung mat..aku ingatkan hantu air mana la td..???hahaha

              ''sedap nye mulut mung pieyy...,hahaha...wei,mari umoh aku tlg
angkat brg2 kat umah aku,air makin naik laaa...."kata saing aku..


dalam hati aku.."aduuh,,dah xdok org lain ke nak mntak tolong selain aku...
                       dahlaa..,pagi-pagi buta  mntak tolong..sejuk bukan main laaa...,
         alamatnye,,beku laa aku nnti macam ayam duduk dalam peti sejuk.."
tapi,takpe aku ni memang jenis setiakawan & suka tolong-tolong orang ni...nak jadi katakan..kah kah kah...**

hmm..kejap-kejap..aku nak nak pakai baju jap..!

pahtuu...aku keluar dengan gagah perkasa & berani nyer..melawan kesejukan air hujan & melawan arus banjir.,bagaikan pahlawan di medan perang...!!!
hmm...tp,tak sampai 2minit.....
aaaaaaaaaaaaaaa.......eeeeeeeeeeeee..ngggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....sejuuuuuuknyerr laaaaaaaa...perasa aku masa tu tak terkata,rasa nak marah pun ada,sedih pun ada,geram pn ada...
haaaaaaa......(mengeluh panjang)
aku tengok saing aku..dia suka jer...dalam hati aku,,''nak je,aku cocok mata dia tuu dgn garfu,,biar buta gituuu...kasi ajar sikit,..hahaha..,erm.,kejam sungguh twisties ni,,,"hahahahahahah....

Pahtu,jalan punya jalan..,akhirnya sampai jugak kat umah dia...,

 sampai je kat sane..terkejut aku tengok umah paksu loh..

.."mat,tu bukan umah paksu loh?"

''yela..umah paksu loh laa tuu...kesian kan.,???tenggelam sudah,,"

hmm..memang kesian la aku tengok..,yang nampak hanyalah piring astro je...
hahaha...!!

Pahtu..bila sampai je kat umah mat ni..,aku tengok mak,ayah,adik-adik,kakak-kakak
dia tengah kemas-kemaskan barang nak letak kat tingkat atas..
erm,nasib baik lah umah saing aku ni dua tingkat..
kalu tak,tak tau nk jadi pe???

hmm....tapi,kesian jugak aku tengok..,jadi aku larang laa dorang-dorang ni semua angkat barang yang berat-berat..aku bukan pe,barang berat kan,.
jadi,aku takot laa dorang tenggelam sekali je dengan barang-barang tuu...

"hmm..mak cik,pakcik!!,,jangan angkat laa,barang-barang yang berat-berat ni..
bagi kat kitorang je yang angkat.."

"Takpe laa,piey,,biar laa makcik angkat.lagipun,banyak lagi barang-barang xangkat ni.??"

      "jangan macm tuu makcik..biar kami je yang angkat barang-barang ni..mak cik dah penat kan tuu,
                 mak cik,pak cik..berehat dulu laa ehh...jaga kesihatan tuu..!!!

         ''baik la piey,,mak cik dengan pakcik berehat dulu la nyer.."


pahtu..aku tertengok adik mat,.shahira ..,senyum kat aku..:)

punya lah manis dia senyum.,cair aku dibuatnyer..hahah..
perasaan dalam hati aku,...tak payah nak kata laa...,dengan rasa bangga nya,bongkaknyer,dengan perasaan machonyer aku berasa bila dia tengok aku macm tuu...aduuuuhhh,,
gawat-gawat
ha ha ha ha ha ...***

nak dipendekkan cerita...,

jadi,aku tolong laa ape-ape yang patut..
angkat tv,almari,sofa,dengan mangkuk hanyun pe.....berat tuu xpayah nak cakap laaa...memang berat..,tamabh pulak duduk dalam air..,dengan sejuknyer,.aduuuuhhh,....nak je aku hanyutkan barang-barang ni semua...hahahha..!!!!

pahtu,angkat punya angkat..akhirnya selesai jugak....
dengan letih nye..dengan sejuknyer...aduyaaaaaaaaaaaiiii...,

akhirnye..,
selesai jugak aku dua orang kemas semua barang-barang ni...fuuhhhh..,
lega hati aku berasa..
hahaha!!!"

lepas semuanya siap,,aku duk baring-baring hilangkan penat....
aku tengok jam pn menunjukkan pukul 5.30 pagi....perghhh..tak tersedar,
punya la lama..aku angkat barang-barang....
memang terbaaaaaaaaaaaaiiiikk laa,twisties ni.....haha haha haha..**

aku rajin bukan pe.???dah yang shahira duk tengok je aku angkat barang..
jadi terpaksa laa,,aku control macho,...hahahaha..**

hmm...aku pun slow-slow nak balik umah aku dah..
aku nak berehat sepuas-puas hati aku....

"mat,aku balik dulu laa..letih aku..!!!!"

"mung nak balik dah k???..hmm..,kejap-kejap..
mak aku tengah buat nasi goreng tuu..mung makan r dulu sebelum balik!!"

"hmm...yelaaa!"

tak sampai 5 mint..,shahira tolong hantarkan nasi goreng kat aku..


"hmm..abg piey makan la ehh..kesian kat abg piey,tolong kitorang.."

                "takpe2..tak dehal laa,,ira..sikit je tuu..
dalam hati aku..sikit ape kebendanyer..,dah macam kedai perabot dah aku tengok..hahhaa.."

         "tapi,,rajinlaa abg ni,ira tengok..lepas angkat almari..abg angkat tv pulak..?

tersembur nasi goreng aku keluar dari mulut aku dengar ira kata camtu..hahaha

            "hmm..kenapa,bang?"

"tak ada pe2 laa...,abg tersedak je...
tak pernah ada orang puji camni kat abg selain ira...(ayat ngejah selalu abg twisties ni)
hahhahaha"

"hmm..yelaaaa tuuuu....abg,.(sambil cubit bahu aku)""

aku tengok ira tersenyum je smbil jelir lidah..kat aku...!!!!

nak dipendekkan cerita...
lepas habis makan,aku pun terus balik umah..pahtu,
sampai je kat umah..aku terus tertidur atas sofa...!!!!!!!



p/s:  
      jaga lah kesihatan ketika musim banjir ni(penyakit taun)
      elakan daripada main banjir(main sikit-sikit takpe)
      elakkn dari bermain objek-objek keras...hahaha
      
     

Sunday, 20 November 2011

HARIMAU MALAYA-menang vs kalah?

mampukah skuad malaysia memenangi perlawanan pada malam ini????
 Soalan:mampukah harimau menewaskan garuda??

jawapan:YA(guna senapang laa,susah2)haha
INDONESIA-permainan laju,taktikal ada,
MALAYSIA-permainan teratur,taktikal ada,fokus(kena lebih sikit)

hmmm..komfirm menang..!!!!
P/s:Anda...????????





Saturday, 19 November 2011

Soalan Duniawi

soalan...??????*****
pilih la,1 atau semua.pahtu komen sikit..?
bagi ulasan sikit...


1)Lelaki melihat kecantikan wanita pada paras rupa dan tingkah lakunya,
dimanakah wanita melihat kecantikan lelaki..?
2)Apa yang paling berharga dalam hidup anda?
3)Bahagiakah hidup tanpa kasih sayang seseorang, walupun diri diulit kemewahan bertimbun dari hujung rambut hingga hujung kaki.?


P/s:Indah kamu kerana akal,buruk kamu kerana jahil
     Indah kamu kerana DIA,Indah DIA kerana kamu
              **selamat beramal!

Friday, 18 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 2

Malam itu berlalu dengan  tenang

kelebatan hujan telah  merancakkan lagi permainan
adegan berlalu dengan adegan
aku dibuai dengan keasyikkan
aku puas dan tersenyum tersenyum riang

namun ketika aku lena dibuai keasyikkan
tiba-tiba...
kedengaran kilat saling membelah bumi
pang..pang!
aku tersentak lalu terjaga

"ooh.,rupa-rupanya aku bermimpi dalam mimpi"
aku mula meraba-raba mencari si dia yang kusayangi
namun,hampa kerana si dia sudah tiada disisiku lagi


aku sunguh  menyesal kerana menduakanya
aku sungguh  menyesal kerana tidak menghargainya
aku sungguh  menyesal kerana menyakiti hatinya

Hari mula berganti hari
bulan mula berganti bulan
tahun mula berganti tahun
aku mencari dan terus mencari
senyuman pelanginya dibalik awan
namun tiada kelihatan lagi...............


bersambung

Wednesday, 16 November 2011

Panas-rompakan!


give me your sweet kizz to your friend
twisties...now!
(^_*)
hahahaha....*********************

Tuesday, 8 November 2011

hangat(najwa latif)

aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada follower-follower
twistiesm.blogspot.com kerana sudi ikuti setiap post aku..
walaupun,post aku tak la menarik mana...kooooot...hahahaha
tapi,,..ianya amat bermakna untuk aku as a beginner blogger macam aku...
hahahahahaha..(^_-)

aku saja je berblogging-blogging ni..nak tau cam mana caranya orang main blog...walaupun ni sebahagian je yang aku tahu pasal blog tapi okey laa tuuu,,
dan sikalang gua sulah tau maaaaa,,...itu sapa-sapa tilak main blog,...
manyaaaaaaaaaaaaak lugi maaaaaa....aaaaaaaaaiyaaaaaaaa...
tinang-tinang poi tai toi...,,hahahaha..!  
hmm..,hahaha..tapi,betolaa dalam blog ni macam-macam ada..rugi laa,,
kalu siapa-siapa tak main blog ni..."promote sikit..."hahaha
Dan macam-macam perangai blogger-blogger untuk luahkan hasil penulisan tangan dorang...

macam-macam gaya penulisan dorang ada yang jiwang,pok rock ada,balada pun ada...
hahahahaha......faham kan maksud aku..haha,..
kalu tak paham,.meh sini aku bagi penyepak bima sakti aku ni....hahahahah
Dan nii,,.lagu daripada najwa latif aku nak share...
aku dedicated laaaa,kat korang sume dan  kepada follower-follower perempuan
aku dah anggap kamu semua macam bini-bini aku...,,....
"jangan risau syg,..abg tak akan curang kat korang-korang sume,,...luv u all alwez.....peace no war!!!!!!hahahaha"


tak delaaaaaaaaaaaaa..,,just kidding..(^_^)
hmmm.....,,dengar laa lagu ni baru faham maksud aku...



P/s:
     *tq kerana sudi menjadi kawan aku
     *tq kerana sudi berkongsi suka dan duka dengan aku
     *akhir sekali.,,ambil la serangkap pantun;
     *"pak ali main cocoh-cocoh
        tersalah cocoh masuk lubang
        kalu ada tersalah kata dan ucapan
        kupohon seribu keampunan"
......hmmmmmmmmm,,..twisties,,,mestiiiiiiiii mauuuuuuuuu....peace no war..(^_^)!

Sunday, 6 November 2011

conteng-conteng

siapa kata kamu tak cantik.? siapa kata kamu tak menarik..?

kamu adalah yang tercantik dari yang tercantik pernah aku tengok..
.........hmm,,tahukah kamu yang;
*setiap lirikan matamu amat menggodaku!
*setiap senyuman yang terukir dibibirmu amat menusuk kalbu!
*setiap kata-katamu adalah suatu azimat buatku!

jadi;
*izinkanlah aku menjadi putera dalam hatimu!
*izinkanlah aku meenjadi lilin dalam hidupmu.,nescaya aku tak akan biarkan kamu
  berada dalam kegelapan!
*izinkanlah aku menjadi menjadi penawar setiap kedukaanmu!

percayalah yang aku akan membimbing kamu,.aku akan sentiasa menjaga kamu hingga k sesasaat nafas ku yang terakhir...inilah janajiku!!!
.....
..........
...............


..."ngejah sikit boh..,hahaha"
hmmm,,kalu tak cair lagi tak tau la nak kata apa...memang tak de perasaan la
orang perempaun tuuuu....bukan keras mcm batu.,,keras mcm konkrit terus..
haaaaa,,memang nak kena pelangkung la tuuu..hahahaha!!

hmmmmmmmmmmm,,...rilex2 la dulu,,tak tahu lagi buat entry ape...mudah kira aku main  conteng-monteng
hahaha....jom,ikot kita conteng-monteng sikit....(^_^)
hhooooooooooo,,macam budak puan ni,,ada senyum2...hahhaahha
hmmmmmmmm,,...aku mmg keras tp,,hati masalah hati aku ni aku berbunga kot,,,.
hahahaha
peace no war!!!!!!!!!




"iiiiiyaaaaaaaaaaaaargggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh...



"::?FX%^RYUI&^%$WRDT
"&%#%^&*(P(OBIUVT

(^_^) vs (T_T)

(^_-) vs (^,^)

(^_*) VS (+_+)



ni aku tulis pe laa ni,,,.....macam-macam astro tolla...hmm,,aku malas nak delete..tangan aku dah penim-penim..haha!!!!!!!!!!!!

Saturday, 5 November 2011

lembu lari dihari raya haji


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


semua lembu tengah menyorok laa tu musim ni..haha!!



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



dari:twistiesm.blogspot.com
Ucapan:"Selamat Menyambut hari raya aidiladha"
maaf zahir dan batin

Thursday, 3 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 1
ketika bulan menutupi mentari
ketika awan berlalu pergi
ketika hari berganti hari
ingatlah kau akan terus kunanti
biarlah seribu hari
biarlah seribu bulan
biarlah seribu tahun

aku kan terus menanti!!!

aku masih teringat
ketika hujan membasahi bumi
aku lemas dalam kebasahan
kedinginan dan kesejukanya amat  menusuk kalbu
namun ku gagahkan jasadku
untuk terus menanti
ku ingin kau tahu
bahawasanya
kau amat ku cintai....

ketika ku terus berdiri menanti
disaat itulah kau mula datang menghampiri
kau terus memberi senyuman seikhlas-ikhlas dari hati
"Oooh,alangkah indahnya........"
itulah pelangi yang terindah sekali
pernah kulihat dalam kamus hidupku
segala kesakitan dan keperitan sudah tidak kurasai
ku bersyukur padamu ya ilahi

Namun
ketika berahiku menjadi  raja didalam hati
aku terus dibuai dengan keasyikan duniawi..
inginku kulepas segala berahiku
padamu...

Namun disaat itulah...
kau terus membisikkan ayat-ayat suci ditelingaku
ku terdiam dan malu pada diriku sendiri
kuberbisik pada hati "Alangkah bodohnya aku.,"
aku terlupa.......
"Dia adalah berbeza dari yang lain"

Disaat itulah aku berjanji padanya
bahawa
aku tidak akan menyakiti hatinya dan
tidak akan membiarkan dia
mengalirkan walaupun setitik air mata sekalipun
itulah janjiku!!!!!!!!!


Sidia diam membisu dan memberikan senyuman
pelangi padaku...

BERSAMBUNG

Tuesday, 1 November 2011

LAWAK KARTUN

Masa Abu berjalan riang di padang rumput...terkejut beruk bila tengooooooookkkkk....\
errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhhhhh......


Bakar iaitu kawan baik Abu yang tiba-tiba datang..lalu bertanya padanya...
Bakar:Abu,ko tengok ape tuu???

Abu:erggghhhhhhhhh.....
Bakar yang tiba-tiba jadi marah kat Abu,,..lalu menampar Abu,.
paaaaaaaaaaaaaaaaaanngggg...........

Abu:aduuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiii......,,sakitlaaaaaaaaa...

Bakar suka tergelak terbahak tengok Abu..

Bakar:hahaha....tuuuuulaa,,padam muka.,aku tanya sekali ko tak layan..haha.
          "tapi,,,,ko tengok ape Abu sebenarye,,macam orang kena rasuk je aku tengok??

Abu:Tuuuuuuuuuuuu..,,ko tengok kat depan sana,,ada ape....,
Bakar melihat..

Bakar:Terkejut lalu pengsan..............!@#^$^%^&&^*^&*^(&$%^&*


Abu ketawa senang hati bila tengok Bakar....
Abu:"hahahahaha....baru ada akal....base ABU BAKAR ELAH BETULAAAAAA ko ni....hahaha..!!!!


Pesanan dari Abg Twisties:kepada kawan-kawan adik manis sekalian....please..!!!!
haha.....pEaCe No WaR.!!!!!

NALURI KEIBUAN

Aiii,,sedaaaaaaaaaapp nampak demo....,haha.
Hmmm,,..inilah lumrah kehidupan..
sepatutnya kita yang minum susu lembu,tapi iniiiiiiiiiiii....
lembu pulak minum susu kita...
ish2...
hooooooooooo,,..lupalah...kan "SUSU IBU ADALAH SUSU YANG TERBAIK DALAM DUNIA"!
hahahaa...

Sunday, 23 October 2011

KASUT PUNCA KAKI SAKIT


SECARA purata, setiap orang akan berjalan sejauh 184,000 kilometer sepanjang hayatnya. Setiap langkah yang diambil ketika berjalan akan menghasilkan tekanan sebanyak tiga kali ganda berat badan kepada kaki kita
Ketika berlari pula, tekanan akan bertambah menjadi 10 kali berat badan kita.
Pemakaian kasut yang ketat dan keras, kasut tumit tinggi, pemakaian stokin dan kasut yang kedap udara dan berdiri berjam-jam akan menyebabkan kulit dan 26 tulang, otot kecil dan ligamen pada setiap kaki kita tidak mampu menanggung beban tekanan itu

Banyak penyakit atau masalah kaki bersangkut paut dengan pemilihan kasut, terutama di kalangan wanita. Menurut kajian Persatuan Kaki dan Sendi Buku Lali Amerika (AOFAS), 80 peratus mempunyai masalah sakit pada kaki.

Ini tidak menghairankan kerana lebih 88 peratus daripada mereka memakai kasut bersaiz lebih kecil daripada saiz kaki. Kasut yang terlalu ketat, terlalu longgar, terlalu kedap udara dan bentuk kasut yang tidak semula jadi boleh menyebabkan atau menggalakkan masalah kaki terutamanya.
Sakit kaki pada wanita (a woman’s aching feet)

Kasut bertumit tinggi dan hujung runcing ialah musuh semula jadi kaki anda.
Walaupun kasut tumit tinggi boleh membuatkan kaki anda kelihatan panjang dan anggun, ia juga meningkatkan tekanan pada jari kaki dan mengganggu keseimbangan badan ketika berjalan. Pastikan anda menggunakan kasut tumit tinggi pada tahap minimum, dan memilih memakai kasut yang lebih rendah tumitnya. Kasut bertumit tinggi dan hujung runcing ialah musuh semula jadi kaki anda.

                                  sumber:harian metro
Hmm,,..jadi kepada kaum hawa ni,..beringat-ingat lah..,kalau nak pakai kasut tumit tinggi tuu.ni tak,,tak gayat ke pakai tumit tingi-tingi...????berat66 orang...hahaha.!!!
nak bergaya je lebih,,kesihatan tak nak jaga..kesian kat kasut..dahla oarang yang pakai tu kecil macam ni..
 Pakai pulak kasut besar niii...,,....


hmmmmmmmm,,..memang kesianlaa kat kaki...,,
tapi,,,...kalau kasut tuuuu ada tangan lah,,.memang dah lama dah kena penampar jepun budak tuuuu biar jadi benggong gitu.......haha

kasi ajar sikit,.baru dia tahu betapa seksanya,jadi kasut ni..!!!!!

niiiiiiiiii,,abang twisties nak bagi nasihat sikit,..nak bergaya biarlah bertempat...buatpe nak seksa ke diri pakai kasut kecik-kecik,tumit tinggi pulak....buat sakit kaki je...!!!
apesalahnya,,kalu kita pakai kasut ni pergi shopping ke pergi dinner ke...hmm,,okey ape,,.cute je nampak...hahahahahaha (^_^)

....Hmm,,,,,,,ingaaaaaaaaaaaaattttt, "sayangilah diri kita dulu,,sebelum sayangi orang lain.."

Saturday, 22 October 2011

SOMALIA


"siapa senyum,,,.gua kasi tembak sama dia....!!!!!!!
hahaha,....barangkali,macam tu lah  budak hitam ni sorang ni bagitahu..kat,,semua adik-adik hitam manis tuu,....kasihaaaaaaaaaaaaaannnn,.....,
hmmm,...,mentang-mentanglah,,dia tak ada gigi,,suka-suka hati mak bapak dia je,marah orang senyum...
ape daaaaaaaaa.......panggil doktor gigi cabut gigi baru tau..,baru la tau betapa seksanya tak ada gigi....hahaha...!!!

....."gambar diatas menunjukkan.....,,aaaaaaaaaaa.,,cheeewaaaaaaaahhhh,,,.macam nak jawab exam tu kan....hahahhaha....
Ni,,nak bagitahu kat semua,..semua adik-adik hitam manis tu ialah pelarian somalia.semuanya memerlukan bantuan daripada pihak kita,..tak kisahlah,,.nak bagi timun k,,tomato k...asalkn ikhlas dari hati...tp,,dorang ni,,tak ada hal la,,bagi pe2 pun,,,makan belaka,.silap-silap hari bulan,,,.dengan batu2,,plastik2 dorg buat sup....hmm,,..mestiiiiiiiiiii mauuuuuuuuuuuuuu....haha

*mengikut statistik..,,hampir 4juta penduduk menjadi mangsa kebuluran,lebih ratusan ribu menjadi pelarian.
dan lebih,puluhan ribu kanak-kanak telah mati kebuluran dan hampir 50% kekuarangan zat makanan.

....SO,sebagai,masyarakat yang prihatin...marilah kita sama menghulurkan ringan dan beban dorang ni semua..mereka ni,,akan berterima kasih punyalah....buat gak sekali sekaler buat amal ibadat kerana tuhan,..ni tak,,.duk hanyut je dengan mainan dunia...ishhh...ishh....kasi temabk baru tau...hahaha

ikhlas dari:Twisties...............HMMMMMMMMMMM...MESTI MAUUUUUUUUUUUU...(^_^)


Thursday, 20 October 2011

PEREMPUAN BERGADUH


ZAMAN LENI,,.PEREMPUAN MENGALAHKAN LELAKI....BERGADUH SANA SINI...SIAP MAIN TARIK-TARIK RAMBUT LAGI..HABIS KELEMUMUR BERTERBANGAN SANA-SINI,...DAHLA,TAK PAKAI SYAMPOO,,,DASAR PENGOTOR PUNYA ORANG...HAHA

NI PASAL PE  TAK TAU NI BERGADUH,.HMM,,..MESTI PASAL PAKWE LA TU KN?...

HAAAA,,..APEE DAA,,.
APASAL TAK KONGSI JE PAKWE TUU,,..BELAJARLAH  HIDUP BERMADU..,KAN SENANG..MENGIKUT SUNNAH NABI..,SI PAKWE PUN SUKA HATI BOLEH JADI PENAGADIL BILA DORANG NAK BERGADUK PULAK NANTI...,TAK PAYAH2 UPAH PENAGADIL LAIN,,JIMAAAAT BELANJA...HAHA.....

HMMMMMMMM,,.MESTIIIII MAAAUUUUUUUUUUUU.....HAHA...

NI BERGADUH JE TAU.,TAK MALU BETULAA....

Wednesday, 12 October 2011

Puding




Pernah tengok tak citer ni???????
hahahaha.....memang nakal,komfirm kamu

suka terbatuk-batuk punya lah kalu tengok....hahaha


Ni khas utk peminat puding & the others should watch & comment it

like you all!!!!!

Tuesday, 11 October 2011

RAHSIA PEREMPUAN CANTIK

'....''''JOHN:MAT,.....kau ni memang hensemlaaaaaaaaaaa,....macho je ak tengok...berkenan pulak aku tengok....hahaha

...'''MAT:haha,,,...kau,jangan john,,,aku ni bukanye lelaki jenis camtu,,..haha,,..
aku ni dari kecik lagi,.memang hensem laa,...anak pak imam pun,,boley cair tengok aku,,silap2..boley tertanggal, purdah dia....,.,hahahahahahahaha.....



JOHN:ehhhh...perasan betolaa,,mamat ni...,,aku berguarau je td..HAHA,,..tp,,ape rahsia kau ni,,.????

MAT:haaaaaaaaaaaaaa,,......kalu kau,,nak hensem,,awet mudaa la katakan,,...
kau tengok je,,perempuan cantik,.................lagi lame kau tengok,,lagi hensem laa kau....hahha...

,,betul ni,...bila kita tengok perempuan cantik....HORMON TESTOSTERON DAN HORMON KORTISOL yang ada dalam badan kita ni,,akan meningkat dan ianya boleh memberikan tenaga kepada kita.

....JOHN:ape kebenda pulop tuu..testoren dan kortisol tuu,,mm,,testis eh...hahaha?

..MAT:Testis tuu,,yang kau punye...dahla,,kecik macam guli...malu kat orang tengok..HAHA,,..TESTOTOREN tu john maknanya hormon pembangkit ghairah...benda ni berlaku,,bila seorang lelaki tu berumur 20 dan keatas..seiring dengan pertambahan usia dan tempoh hubungan.

.......phtu,,KORTISOL pulop,,berfungsi dalam menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan boleh meningkatkan kepekaan.jika,,kedua-dua urat saraf ini sama-sama meningkat,,ianay boleh membutakan kita menjadi sihat,,luar dan dalam.

..JOHN:eh,,sedap mulut kau ckap macam guli...dah tu,,yang kau punya,,besar sangat k?

.MAT:haha,,mestilaa,....BESAR PUNYA.....haha

JOHN:yela tu,,,entah2...,besar penyakit..PENYAKIT ULURAN...haha...

..MAT:oo,,aku pulak yang kena eh,....haha....kan aku bagi tengok kan,,baru terkejut beruk kau..haha..

....JOHN:haha,...jangan2...aku tau laa,,,kau ni camamna,....!!!

...MAT:tau,,takut...haha..
hmm,,,,kau tengok ni,,aku ciplak sikit dalam internet...pasal hensem2 nilaa..,,.

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.


Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya.


Di sinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.


Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat bertemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya malah menurun sehingga 7 peratus.


Penjelasan mudahnya, semasa lelaki bertemu wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan menjadi lancar dan tubuh pun akan terasa lebih segar dan bertenaga.


...JOHN:oo,,,macam tu erk...kalu camtu,,hari-hari laa,,aku p,,lepak kat shopping kompeleks,,..haha..tp,,,mat..aku sebenarnye tak bolehlaa,,tengok perempuan lama-lama...ADIK AKU,,cepat naik marahlah...tuu,,yang tak tahan tu.silap-silap hari bulan,,terlepas dari sarang...,,susah plop,,nak k dapat tangkap..haha...

..MAT:okeylaa tuu,,,dah baligh laa kira kau ni....haha...!!!!!

....JOHN:haha,,...jom,,la mat,,ikot aku..!!!

..MAT:nak pergi katne...?

..JOHN:SELAMAT DATANG K TAMAN SEKODENG...HAHHAHA


....MAT:@!#@$%#^&%.....kau ni john...haha!!!

Friday, 7 October 2011

LEMBU MENGANDUNG

,........................HMMMMMMMMMMMMMM,,,....LEMBU MENGANDUNG,,....??????!!!!!!.
...................MESTI RAMAAI,,,,ANAK DALAM PERUT TUUUUUUUUUUUU...........HAHAHA

Wednesday, 5 October 2011

MASIHKAH KAU INGAT(kenangan masa lalu)








masihkah kau ingat...."
.........kenangan masa lalu........acu cerita sikit.......,,,,,..#@@$^%&%...
,..................mmmmm...mestiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...mauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
,...(^_^)

Sunday, 2 October 2011

keganasan

bangkitlah,,,!bangkitlah,!,wahai sekalian umat umat manusia....

berjuanglah,,menentang keganasan,,
berjuanglah menentang hawa nafsu,,
berjuanglah demi agama,
berjuang demi tanah air
,berjuanglah untuk diri sendiri & keluarga....

SESUNGGUHNYA,,,..perjuangan itu belum selesai..

bangkitlah,,bangkitlah..BANGKITLAH

jangan jadikan alasan sebagai penghalang....
jangan jadikan syaitan sebagai ikutan,
jangan jadikan ikutan sebagi pedoman,,...

jadikanlah,,agama sebagai ikutan,
jadikanlah al-quran sebagai ikutan,
jadikanlah,,amalan sebagai pedoman....
.*JANGAN BIARKAN AKAL MENJADI BATU,,,,,,,*
*JANGAN BIARKAN HATI MENJADI MATI,....*
JANGAN BIARKAN TELINGA MENJADI TULI*
*JANGAN BIARKAN MATA MENJADI BUTA.*
*JANGAN BIARKAN MULUT MENJADI BISU*
......BERJUANGLAH........



INGATLAH,,......BAHAWA,.DUNIA HANYALAH KHAYALAN,,
AKHIRAT ADALAH KENYATAAN...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

romantik,.tapi................?@#$%$%#&%#&%^^&%^&%*%^



.............haha....sgt romantik..tapi....mhmmm,,.....hahaha


..................kerana MCD punya pasal...,..HANCURRRRR....@!#$@%$&%^^&%$*&^*&^$
....HAHAHA

Tuesday, 27 September 2011

axe effect

jom tgk video,,,selepas tu rasailah axe effect...hahaha.....pssssssssssssssssssrttttttttttttttttttttttt...#$#$%#%^........hmmm,..bayangkanlah daya penariknya....,..RASAILAH GENGAMANYA DENGAN PENUH KASIH SAYANG.. ....
RASAILAH KEHANGATANYA DENGAN PENUH KESOPANAN...,..
biarkanLAH ia,,sebati dengan dengan adunan.............
..............ummmmmm,...MESTIIIIIIIIIIIIIIII MAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU......,,HAHAHAHAHA.............PEacE NO wAr..!!!!!!!

Monday, 26 September 2011

tikus &kucing



......serasi bersama kan tuu,,....jadi..,,jangnla,,.kita memusuhi musuh kita...belajarlah menerima mereka...tp,,,mesti beringat-ingat...jgn sampai kita menjadi mangsa.....peace no war!!!!!!!
...............PESANAN IKHLAS DARIPADA:TWISTIES......,,,,,HMMMMMMMMMMM,,...MESTIIIIIIII MAUUUUUUUUUUUUUUUU............HAHAHA!!!

Sunday, 25 September 2011

sayangilah penyu kita

"kita tgk penyu telur..penyu tgk telur kita...hahahaha"
.....hmm,,...tp,,jgn risau kini populasi penyu sudah diancam kepupusan...,,,,jd,,penyu xbolehla tgk telur kita & kita pn tak boleh juga tgk telur penyu....ish2.....kasihaaann....,,.
...........ini kerana kebanyakan orang2 kita suka mkn telur penyu...akibatnya,,penyu semakin berkurangan...,,.pada musim bertelur,,mak penyu baru je bertelur..tp,,kita senang2 je ambik telur bt makan,..kasihan kat mak penyu,,,.tak dapat nak menimbang anaknya,,...baby sulong plak tuu...,,,,memang frust menungeng laa mak penyu,...tak dapat nak menyusukan anaknnya...mmm...,,buat lain pulak jawabnya....hahaha..:)
..........................jd,,moral of the story,....janganla kita seksakan perasaan mak penyu....,,,,kasihan la dkat dia...selain itu,,,kita seharusnya menjaga habitat ini daripada diancam kepupusan,,,. agar generasi yang akan datang dapat melihat bagaimana rupanya sang penyu ini...,,...bulat k,,bujur k,,,empat segi k....tak kanlaa,,,kita nak tengok,,generasi akan datang hanya boleh melihat penyu,,hanya di zooo sahaja...,..
.............berfikirlaa,,sebelum makan....,,...peace no war(")(^_^)!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, 21 September 2011

BULAT

''secantik nama...seindah bahasa...semanis bicara...."
....*bulat*
..semakin hari ku tgk,,semakin berdebar rasa hati...semakin ku lihat,,semakin berdebar-debar rasa dihati...ooohhh,,adakah,,,ini dinamakan cinta????????????????????

ataupun....mainan,,perasaan semata-mata...........
.............aku hanya ingin kau mengerti yang aku hanya ingin melihat kamu..setiap hari,,diwaktu pagi,..petang..dan malam agar dapat kau mengubati kerinduan dihatiku......
..............aku suka melihat wajahmu,,kerana itu akan membuatkan ku,,.berasa aku melihat hantuuuu*.....aku suka menyentuh kulitmu yang putih gebu,,.....
aku suka memandang badanmu yang berbulu..kerana itu kan membuatkanku teringaku akn penyapuuu.....OOOOOOOOOooo,,....bulatttttttttttttttttttttt....AKU AMAT MENCINTAIMUUUUUUUUUUUUU,,.......MUAAAAAAAAHHHHH....MUAAAAHHHHHHH.....

.............HAHAHAA.....JUZ FOR LAUGH.....PEACE NO WAR>>>>!!!!!!!!!

Tuesday, 13 September 2011

kempen derma darah

".....hmm,,tak boleh sy takot jarumlaaa...nanti pening."

                ..............."sy gastriklaaaaaaaaaaa...mana boleh..derma darah...nanti...,,gemuk...
   ....................hahahahahha...."     
  ................sy pulak..,,ada aids,,,awak nak k darah sy?....

................ish2,,,,,tak patut!!!!!!!! bermacam2 alasan yang diberikan...
 ......ingatla wahai cik adik &cik abang manis...ramai lg yang memerlukan bantuan daripada kita....entah2,,..esk2,,,ada family kita yang memerlukanya...hmm,.kalau betula berlaku,,,,,siapa nk bantu mereka? tak kan la nk suruh pendatang tanpa izin yang derma darah untuk mereka...eeeeeeeeeeeeee,,,kotorlaaa.....hahaha....
...........................berfikirlaaa,,daripada hati yang suci dan daripada fikiran yang bersih..."
 ..............................
.................peace(")(^_^)no war..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, 12 September 2011

(^_^)

"kepala kelapa...
     kelapa kepala...haha...(new buddy)
......................hahahhaahahhaha"