Sunday, 23 October 2011

KASUT PUNCA KAKI SAKIT


SECARA purata, setiap orang akan berjalan sejauh 184,000 kilometer sepanjang hayatnya. Setiap langkah yang diambil ketika berjalan akan menghasilkan tekanan sebanyak tiga kali ganda berat badan kepada kaki kita
Ketika berlari pula, tekanan akan bertambah menjadi 10 kali berat badan kita.
Pemakaian kasut yang ketat dan keras, kasut tumit tinggi, pemakaian stokin dan kasut yang kedap udara dan berdiri berjam-jam akan menyebabkan kulit dan 26 tulang, otot kecil dan ligamen pada setiap kaki kita tidak mampu menanggung beban tekanan itu

Banyak penyakit atau masalah kaki bersangkut paut dengan pemilihan kasut, terutama di kalangan wanita. Menurut kajian Persatuan Kaki dan Sendi Buku Lali Amerika (AOFAS), 80 peratus mempunyai masalah sakit pada kaki.

Ini tidak menghairankan kerana lebih 88 peratus daripada mereka memakai kasut bersaiz lebih kecil daripada saiz kaki. Kasut yang terlalu ketat, terlalu longgar, terlalu kedap udara dan bentuk kasut yang tidak semula jadi boleh menyebabkan atau menggalakkan masalah kaki terutamanya.
Sakit kaki pada wanita (a woman’s aching feet)

Kasut bertumit tinggi dan hujung runcing ialah musuh semula jadi kaki anda.
Walaupun kasut tumit tinggi boleh membuatkan kaki anda kelihatan panjang dan anggun, ia juga meningkatkan tekanan pada jari kaki dan mengganggu keseimbangan badan ketika berjalan. Pastikan anda menggunakan kasut tumit tinggi pada tahap minimum, dan memilih memakai kasut yang lebih rendah tumitnya. Kasut bertumit tinggi dan hujung runcing ialah musuh semula jadi kaki anda.

                                  sumber:harian metro
Hmm,,..jadi kepada kaum hawa ni,..beringat-ingat lah..,kalau nak pakai kasut tumit tinggi tuu.ni tak,,tak gayat ke pakai tumit tingi-tingi...????berat66 orang...hahaha.!!!
nak bergaya je lebih,,kesihatan tak nak jaga..kesian kat kasut..dahla oarang yang pakai tu kecil macam ni..
 Pakai pulak kasut besar niii...,,....


hmmmmmmmm,,..memang kesianlaa kat kaki...,,
tapi,,,...kalau kasut tuuuu ada tangan lah,,.memang dah lama dah kena penampar jepun budak tuuuu biar jadi benggong gitu.......haha

kasi ajar sikit,.baru dia tahu betapa seksanya,jadi kasut ni..!!!!!

niiiiiiiiii,,abang twisties nak bagi nasihat sikit,..nak bergaya biarlah bertempat...buatpe nak seksa ke diri pakai kasut kecik-kecik,tumit tinggi pulak....buat sakit kaki je...!!!
apesalahnya,,kalu kita pakai kasut ni pergi shopping ke pergi dinner ke...hmm,,okey ape,,.cute je nampak...hahahahahaha (^_^)

....Hmm,,,,,,,ingaaaaaaaaaaaaattttt, "sayangilah diri kita dulu,,sebelum sayangi orang lain.."

Saturday, 22 October 2011

SOMALIA


"siapa senyum,,,.gua kasi tembak sama dia....!!!!!!!
hahaha,....barangkali,macam tu lah  budak hitam ni sorang ni bagitahu..kat,,semua adik-adik hitam manis tuu,....kasihaaaaaaaaaaaaaannnn,.....,
hmmm,...,mentang-mentanglah,,dia tak ada gigi,,suka-suka hati mak bapak dia je,marah orang senyum...
ape daaaaaaaaa.......panggil doktor gigi cabut gigi baru tau..,baru la tau betapa seksanya tak ada gigi....hahaha...!!!

....."gambar diatas menunjukkan.....,,aaaaaaaaaaa.,,cheeewaaaaaaaahhhh,,,.macam nak jawab exam tu kan....hahahhaha....
Ni,,nak bagitahu kat semua,..semua adik-adik hitam manis tu ialah pelarian somalia.semuanya memerlukan bantuan daripada pihak kita,..tak kisahlah,,.nak bagi timun k,,tomato k...asalkn ikhlas dari hati...tp,,dorang ni,,tak ada hal la,,bagi pe2 pun,,,makan belaka,.silap-silap hari bulan,,,.dengan batu2,,plastik2 dorg buat sup....hmm,,..mestiiiiiiiiiii mauuuuuuuuuuuuuu....haha

*mengikut statistik..,,hampir 4juta penduduk menjadi mangsa kebuluran,lebih ratusan ribu menjadi pelarian.
dan lebih,puluhan ribu kanak-kanak telah mati kebuluran dan hampir 50% kekuarangan zat makanan.

....SO,sebagai,masyarakat yang prihatin...marilah kita sama menghulurkan ringan dan beban dorang ni semua..mereka ni,,akan berterima kasih punyalah....buat gak sekali sekaler buat amal ibadat kerana tuhan,..ni tak,,.duk hanyut je dengan mainan dunia...ishhh...ishh....kasi temabk baru tau...hahaha

ikhlas dari:Twisties...............HMMMMMMMMMMM...MESTI MAUUUUUUUUUUUU...(^_^)


Thursday, 20 October 2011

PEREMPUAN BERGADUH


ZAMAN LENI,,.PEREMPUAN MENGALAHKAN LELAKI....BERGADUH SANA SINI...SIAP MAIN TARIK-TARIK RAMBUT LAGI..HABIS KELEMUMUR BERTERBANGAN SANA-SINI,...DAHLA,TAK PAKAI SYAMPOO,,,DASAR PENGOTOR PUNYA ORANG...HAHA

NI PASAL PE  TAK TAU NI BERGADUH,.HMM,,..MESTI PASAL PAKWE LA TU KN?...

HAAAA,,..APEE DAA,,.
APASAL TAK KONGSI JE PAKWE TUU,,..BELAJARLAH  HIDUP BERMADU..,KAN SENANG..MENGIKUT SUNNAH NABI..,SI PAKWE PUN SUKA HATI BOLEH JADI PENAGADIL BILA DORANG NAK BERGADUK PULAK NANTI...,TAK PAYAH2 UPAH PENAGADIL LAIN,,JIMAAAAT BELANJA...HAHA.....

HMMMMMMMM,,.MESTIIIII MAAAUUUUUUUUUUUU.....HAHA...

NI BERGADUH JE TAU.,TAK MALU BETULAA....

Wednesday, 12 October 2011

Puding




Pernah tengok tak citer ni???????
hahahaha.....memang nakal,komfirm kamu

suka terbatuk-batuk punya lah kalu tengok....hahaha


Ni khas utk peminat puding & the others should watch & comment it

like you all!!!!!

Tuesday, 11 October 2011

RAHSIA PEREMPUAN CANTIK

'....''''JOHN:MAT,.....kau ni memang hensemlaaaaaaaaaaa,....macho je ak tengok...berkenan pulak aku tengok....hahaha

...'''MAT:haha,,,...kau,jangan john,,,aku ni bukanye lelaki jenis camtu,,..haha,,..
aku ni dari kecik lagi,.memang hensem laa,...anak pak imam pun,,boley cair tengok aku,,silap2..boley tertanggal, purdah dia....,.,hahahahahahahaha.....



JOHN:ehhhh...perasan betolaa,,mamat ni...,,aku berguarau je td..HAHA,,..tp,,ape rahsia kau ni,,.????

MAT:haaaaaaaaaaaaaa,,......kalu kau,,nak hensem,,awet mudaa la katakan,,...
kau tengok je,,perempuan cantik,.................lagi lame kau tengok,,lagi hensem laa kau....hahha...

,,betul ni,...bila kita tengok perempuan cantik....HORMON TESTOSTERON DAN HORMON KORTISOL yang ada dalam badan kita ni,,akan meningkat dan ianya boleh memberikan tenaga kepada kita.

....JOHN:ape kebenda pulop tuu..testoren dan kortisol tuu,,mm,,testis eh...hahaha?

..MAT:Testis tuu,,yang kau punye...dahla,,kecik macam guli...malu kat orang tengok..HAHA,,..TESTOTOREN tu john maknanya hormon pembangkit ghairah...benda ni berlaku,,bila seorang lelaki tu berumur 20 dan keatas..seiring dengan pertambahan usia dan tempoh hubungan.

.......phtu,,KORTISOL pulop,,berfungsi dalam menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan boleh meningkatkan kepekaan.jika,,kedua-dua urat saraf ini sama-sama meningkat,,ianay boleh membutakan kita menjadi sihat,,luar dan dalam.

..JOHN:eh,,sedap mulut kau ckap macam guli...dah tu,,yang kau punya,,besar sangat k?

.MAT:haha,,mestilaa,....BESAR PUNYA.....haha

JOHN:yela tu,,,entah2...,besar penyakit..PENYAKIT ULURAN...haha...

..MAT:oo,,aku pulak yang kena eh,....haha....kan aku bagi tengok kan,,baru terkejut beruk kau..haha..

....JOHN:haha,...jangan2...aku tau laa,,,kau ni camamna,....!!!

...MAT:tau,,takut...haha..
hmm,,,,kau tengok ni,,aku ciplak sikit dalam internet...pasal hensem2 nilaa..,,.

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.


Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya.


Di sinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.


Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat bertemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya malah menurun sehingga 7 peratus.


Penjelasan mudahnya, semasa lelaki bertemu wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan menjadi lancar dan tubuh pun akan terasa lebih segar dan bertenaga.


...JOHN:oo,,,macam tu erk...kalu camtu,,hari-hari laa,,aku p,,lepak kat shopping kompeleks,,..haha..tp,,,mat..aku sebenarnye tak bolehlaa,,tengok perempuan lama-lama...ADIK AKU,,cepat naik marahlah...tuu,,yang tak tahan tu.silap-silap hari bulan,,terlepas dari sarang...,,susah plop,,nak k dapat tangkap..haha...

..MAT:okeylaa tuu,,,dah baligh laa kira kau ni....haha...!!!!!

....JOHN:haha,,...jom,,la mat,,ikot aku..!!!

..MAT:nak pergi katne...?

..JOHN:SELAMAT DATANG K TAMAN SEKODENG...HAHHAHA


....MAT:@!#@$%#^&%.....kau ni john...haha!!!

Friday, 7 October 2011

LEMBU MENGANDUNG

,........................HMMMMMMMMMMMMMM,,,....LEMBU MENGANDUNG,,....??????!!!!!!.
...................MESTI RAMAAI,,,,ANAK DALAM PERUT TUUUUUUUUUUUU...........HAHAHA

Wednesday, 5 October 2011

MASIHKAH KAU INGAT(kenangan masa lalu)








masihkah kau ingat...."
.........kenangan masa lalu........acu cerita sikit.......,,,,,..#@@$^%&%...
,..................mmmmm...mestiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...mauuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
,...(^_^)

Sunday, 2 October 2011

keganasan

bangkitlah,,,!bangkitlah,!,wahai sekalian umat umat manusia....

berjuanglah,,menentang keganasan,,
berjuanglah menentang hawa nafsu,,
berjuanglah demi agama,
berjuang demi tanah air
,berjuanglah untuk diri sendiri & keluarga....

SESUNGGUHNYA,,,..perjuangan itu belum selesai..

bangkitlah,,bangkitlah..BANGKITLAH

jangan jadikan alasan sebagai penghalang....
jangan jadikan syaitan sebagai ikutan,
jangan jadikan ikutan sebagi pedoman,,...

jadikanlah,,agama sebagai ikutan,
jadikanlah al-quran sebagai ikutan,
jadikanlah,,amalan sebagai pedoman....
.*JANGAN BIARKAN AKAL MENJADI BATU,,,,,,,*
*JANGAN BIARKAN HATI MENJADI MATI,....*
JANGAN BIARKAN TELINGA MENJADI TULI*
*JANGAN BIARKAN MATA MENJADI BUTA.*
*JANGAN BIARKAN MULUT MENJADI BISU*
......BERJUANGLAH........



INGATLAH,,......BAHAWA,.DUNIA HANYALAH KHAYALAN,,
AKHIRAT ADALAH KENYATAAN...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

romantik,.tapi................?@#$%$%#&%#&%^^&%^&%*%^



.............haha....sgt romantik..tapi....mhmmm,,.....hahaha


..................kerana MCD punya pasal...,..HANCURRRRR....@!#$@%$&%^^&%$*&^*&^$
....HAHAHA