Tuesday, 11 October 2011

RAHSIA PEREMPUAN CANTIK

'....''''JOHN:MAT,.....kau ni memang hensemlaaaaaaaaaaa,....macho je ak tengok...berkenan pulak aku tengok....hahaha

...'''MAT:haha,,,...kau,jangan john,,,aku ni bukanye lelaki jenis camtu,,..haha,,..
aku ni dari kecik lagi,.memang hensem laa,...anak pak imam pun,,boley cair tengok aku,,silap2..boley tertanggal, purdah dia....,.,hahahahahahahaha.....



JOHN:ehhhh...perasan betolaa,,mamat ni...,,aku berguarau je td..HAHA,,..tp,,ape rahsia kau ni,,.????

MAT:haaaaaaaaaaaaaa,,......kalu kau,,nak hensem,,awet mudaa la katakan,,...
kau tengok je,,perempuan cantik,.................lagi lame kau tengok,,lagi hensem laa kau....hahha...

,,betul ni,...bila kita tengok perempuan cantik....HORMON TESTOSTERON DAN HORMON KORTISOL yang ada dalam badan kita ni,,akan meningkat dan ianya boleh memberikan tenaga kepada kita.

....JOHN:ape kebenda pulop tuu..testoren dan kortisol tuu,,mm,,testis eh...hahaha?

..MAT:Testis tuu,,yang kau punye...dahla,,kecik macam guli...malu kat orang tengok..HAHA,,..TESTOTOREN tu john maknanya hormon pembangkit ghairah...benda ni berlaku,,bila seorang lelaki tu berumur 20 dan keatas..seiring dengan pertambahan usia dan tempoh hubungan.

.......phtu,,KORTISOL pulop,,berfungsi dalam menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan boleh meningkatkan kepekaan.jika,,kedua-dua urat saraf ini sama-sama meningkat,,ianay boleh membutakan kita menjadi sihat,,luar dan dalam.

..JOHN:eh,,sedap mulut kau ckap macam guli...dah tu,,yang kau punya,,besar sangat k?

.MAT:haha,,mestilaa,....BESAR PUNYA.....haha

JOHN:yela tu,,,entah2...,besar penyakit..PENYAKIT ULURAN...haha...

..MAT:oo,,aku pulak yang kena eh,....haha....kan aku bagi tengok kan,,baru terkejut beruk kau..haha..

....JOHN:haha,...jangan2...aku tau laa,,,kau ni camamna,....!!!

...MAT:tau,,takut...haha..
hmm,,,,kau tengok ni,,aku ciplak sikit dalam internet...pasal hensem2 nilaa..,,.

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.


Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya.


Di sinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.


Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat bertemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya malah menurun sehingga 7 peratus.


Penjelasan mudahnya, semasa lelaki bertemu wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan menjadi lancar dan tubuh pun akan terasa lebih segar dan bertenaga.


...JOHN:oo,,,macam tu erk...kalu camtu,,hari-hari laa,,aku p,,lepak kat shopping kompeleks,,..haha..tp,,,mat..aku sebenarnye tak bolehlaa,,tengok perempuan lama-lama...ADIK AKU,,cepat naik marahlah...tuu,,yang tak tahan tu.silap-silap hari bulan,,terlepas dari sarang...,,susah plop,,nak k dapat tangkap..haha...

..MAT:okeylaa tuu,,,dah baligh laa kira kau ni....haha...!!!!!

....JOHN:haha,,...jom,,la mat,,ikot aku..!!!

..MAT:nak pergi katne...?

..JOHN:SELAMAT DATANG K TAMAN SEKODENG...HAHHAHA


....MAT:@!#@$%#^&%.....kau ni john...haha!!!

11 comments:

mizzkechique said...

pening baca... hahaha

siti kektus said...

hahaha. kak MK pening, kite pon ikut pening. ;p


tu kalau jumpa perempuan cantik. kalau jumpa perempuan hodoh? =_=

Nafisah Ruslan said...

hahaha.. macam2.

Jue said...

siut je kan
tringat bdk ofis ckp bila p jakarta, pening kpala nengok aweks yg lawo sbb byk sgt!

TwIstiEs*meSti Mau* said...

misskechiqu & siti kektus:haha,....mu dua org ni kn,,,xhargai dah...lenguh habis lutut nk k boleh tulis tuu...sepak kn..hahaha
nafisah ruslan:macam2 ada..:)
jue:haaaa,....mesti..hensem bdk2 ofis dia tu kan....hahaha

Asyila Zainuddin said...

uish.. apekah? pening bace.. hahahaha..

hanaahmad said...

haha, bab2 cenggini kemain lagi dak laki yek. keh3

TwIstiEs*meSti Mau* said...

asyila:pening pulak dah,,mm,,satu geng la ko dgn,,,mk &siti kektus..haha
hanaahmad:haha,,,da tu,...lumrah lelaki..!!

bloghok said...

eee...malu i baca...kahkahkah

cik mun said...

huhuhuhu..mun tak tahu nak ckp ape^^

cik fyza said...

kesimpulannya di sini, kalau lelaki tu nak hensem, dia kena la tgk pompuan yg cantik, supaya hormon mereka meningkat.. gitu ke?