Saturday, 22 October 2011

SOMALIA


"siapa senyum,,,.gua kasi tembak sama dia....!!!!!!!
hahaha,....barangkali,macam tu lah  budak hitam ni sorang ni bagitahu..kat,,semua adik-adik hitam manis tuu,....kasihaaaaaaaaaaaaaannnn,.....,
hmmm,...,mentang-mentanglah,,dia tak ada gigi,,suka-suka hati mak bapak dia je,marah orang senyum...
ape daaaaaaaaa.......panggil doktor gigi cabut gigi baru tau..,baru la tau betapa seksanya tak ada gigi....hahaha...!!!

....."gambar diatas menunjukkan.....,,aaaaaaaaaaa.,,cheeewaaaaaaaahhhh,,,.macam nak jawab exam tu kan....hahahhaha....
Ni,,nak bagitahu kat semua,..semua adik-adik hitam manis tu ialah pelarian somalia.semuanya memerlukan bantuan daripada pihak kita,..tak kisahlah,,.nak bagi timun k,,tomato k...asalkn ikhlas dari hati...tp,,dorang ni,,tak ada hal la,,bagi pe2 pun,,,makan belaka,.silap-silap hari bulan,,,.dengan batu2,,plastik2 dorg buat sup....hmm,,..mestiiiiiiiiiii mauuuuuuuuuuuuuu....haha

*mengikut statistik..,,hampir 4juta penduduk menjadi mangsa kebuluran,lebih ratusan ribu menjadi pelarian.
dan lebih,puluhan ribu kanak-kanak telah mati kebuluran dan hampir 50% kekuarangan zat makanan.

....SO,sebagai,masyarakat yang prihatin...marilah kita sama menghulurkan ringan dan beban dorang ni semua..mereka ni,,akan berterima kasih punyalah....buat gak sekali sekaler buat amal ibadat kerana tuhan,..ni tak,,.duk hanyut je dengan mainan dunia...ishhh...ishh....kasi temabk baru tau...hahaha

ikhlas dari:Twisties...............HMMMMMMMMMMM...MESTI MAUUUUUUUUUUUU...(^_^)


12 comments:

Farah Tuhar said...

takut + ngeri lah nengok orang dye .
sian :(

TwIstiEs*meSti Mau* said...

farah tuhar:yela,,..xcukup mkn.,,cekung habis muka2 dorg...

My Life's Journey said...

salam pekenalan :) ..

kecian tengok diorang ni ..harap keadaan tidak berterusan teruk hrmm.

TwIstiEs*meSti Mau* said...

mylife:wslm,,,.hmm..haraplah camtu..,,hulurkan bantuan ringankan beban dorang..peace!

cik mun said...

kesian diorang..bersyukurlah dgn ape yg kite ade skrang..

TwIstiEs*meSti Mau* said...

cikmun:mun g laa,,tlg bg susu tuk dorg...haha

Cik tikah said...

bersyukur dgn apa yg kita ada akn :)

BiQa HatmiN said...

ayat last tu..hahaha tembak kang baru tau..hehe

TwIstiEs*meSti Mau* said...

ciktihah:jimat belanja..
biqa:hmm,..nak kena tembak k..haha

bloghok said...

tembak je...

Cikli said...

sama-sama kita perihatin

deheartystrawbery said...

ya Allah...sedihnya...amin ya rabb dgn apa yg allah dh bg kat kita...