Sunday, 27 November 2011

Sinchan(jangan jadi nakal)


Adik jangan nakal-nakal tau...
jangan tiru perangai budak tuuuu....
pemalas!!!
adik belajar rajin-rajin nya!!!
hahaha


Sinchan,"Hoo,,mengata aku yer"!!!

Saturday, 26 November 2011

Kisah menyayat hati(boboi & ayahnya)

                                                          
                                  
                                        


Sedang boboi asyik bermain anak patungnya,boboi ternampak ayahnya menangis lalu menegurnya;

Boboi: ayah,kenapa nangis?

Ayah: ayah sedih nak....

Boboi: tau,tak kanlah ayah gembira pulak...!

Ayah: budaaaaaak nii,... menyampuk je kejenye!!!

Boboi: Ha ha ha ha

Ayah : ayah teringat kat arwah mak kamu..

Boboi: laaa..sebab tu je?

Ayah : Haaaaaaaaaaaaaaaaa...?????


Boboi : kalu dah teringat,ayah pergila teman mak..tak yah sedih-sedih camni,
             mak pun mesti tengah menunggu ayah tuu..kan??

Ayah : Ish bertuah punye budak..ada ke mintak aku mati
           aku teranjang jugak budak ni kan......
            haaa..boboi..boboi
            kenapa laa kau yang lahir..?????

Boboi : ha ha ha ha ha ha ha ha ha


P/s: ANAK BAPAK!!!

Wednesday, 23 November 2011

18sx

                               ****Awas,anda sedang diperhatikan!!!*****
atok : cu,ko paham bahasa org putih tak? 
cucu : boleh la tok..nape?

atok : ce tengok borang ni..ce tengok! tolong isikan skali blh?

cucu : ok dude...ur name plzzz!

atok : LEBAI PADU BIN HJ MENGENDAP.

cucu : age plzz!

atok : 62thn

cucu : sex tok?

atok : amboi2...x kan semua nk tau..?

cucu : yes..ni wajip tok!

atok : hmm, ko bubuh jela 2-3 minggu skali, kadang-2 tu penuh seminggu..tgk mood  atok lah..!

cucu : ????#%$^&*()(@#$%^&*(

Monday, 21 November 2011

Banjir(kampung bertukar menjadi aquarium)

"Apabila kampung mula bertukar menjadi Aquarium.."

hmmm....,,aduyaaaiiiiiiiiiiii...,habis kampung aku tenggelam!!!

kesian kat umah-umah saing-saing aku....dah macam mini aquarium aku tengokk...nasib baik umah aku atas bukit...,banjir takut sikit nak naik atas bukit,,katanya gayat...hahaha..!!!!
memang sedaap laaa..main air banjir..perghhhh...teringat zaman budak-budak dulu,.aku naik PELAMPUNG dengan makwe aku jalan-jalan pusing kampung...aduhh,romantik kan tuu..hahaha
tapi.....
yang xtahanyer...siap ada ikan duyung lagi, duk berenang-renang riang..,sambil menari pulak tuuu..barangkali baru balik dari sukan sea masuk acara RENANG BERIRAMA kot....pahtu..,dia siap main lambai-lambai lagii,dia bagi pulak flying kizzz...... kat abg macho,hensem,smart & kelakar ni
(twiesties laaaa,,sape lagi?hahahha....

TANJAT BOBOI dibuatnya...kah kah kah...*******
Dalam hati aku,"aiii,aku  tangkap jugak  ikan duyung niii...
aku buat gundik baru tauuuu....hahahaha....***(suka jahat...)



 pukul 2.30 pagi
tok,,tok..tok..pieyyyyyyyyyyy,,pieeeeyyy...!!
aku dengar ada org ketuk pintu &  panggil nama aku...
dalam hati aku."aaaaaaaaiii..,,makhluk jadian mana pulak ni..potong stim tol laaa..tengah sedap-sedap bermimpi jadi raja sehari ,,,tak sempat aku nak pakai mahkota diraja...aduyaaii,,nak marah rasa..ngrrrrrrrrrrrrr....hahahaha.."**********


aku bangun..rupa-rupanya saing aku mintak tolong kemas kan barang-barang umoh dia sbb
air banjir dah mula naik...
                 

"Laa..,,mung mat..aku ingatkan hantu air mana la td..???hahaha

              ''sedap nye mulut mung pieyy...,hahaha...wei,mari umoh aku tlg
angkat brg2 kat umah aku,air makin naik laaa...."kata saing aku..


dalam hati aku.."aduuh,,dah xdok org lain ke nak mntak tolong selain aku...
                       dahlaa..,pagi-pagi buta  mntak tolong..sejuk bukan main laaa...,
         alamatnye,,beku laa aku nnti macam ayam duduk dalam peti sejuk.."
tapi,takpe aku ni memang jenis setiakawan & suka tolong-tolong orang ni...nak jadi katakan..kah kah kah...**

hmm..kejap-kejap..aku nak nak pakai baju jap..!

pahtuu...aku keluar dengan gagah perkasa & berani nyer..melawan kesejukan air hujan & melawan arus banjir.,bagaikan pahlawan di medan perang...!!!
hmm...tp,tak sampai 2minit.....
aaaaaaaaaaaaaaa.......eeeeeeeeeeeee..ngggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....sejuuuuuuknyerr laaaaaaaa...perasa aku masa tu tak terkata,rasa nak marah pun ada,sedih pun ada,geram pn ada...
haaaaaaa......(mengeluh panjang)
aku tengok saing aku..dia suka jer...dalam hati aku,,''nak je,aku cocok mata dia tuu dgn garfu,,biar buta gituuu...kasi ajar sikit,..hahaha..,erm.,kejam sungguh twisties ni,,,"hahahahahahah....

Pahtu,jalan punya jalan..,akhirnya sampai jugak kat umah dia...,

 sampai je kat sane..terkejut aku tengok umah paksu loh..

.."mat,tu bukan umah paksu loh?"

''yela..umah paksu loh laa tuu...kesian kan.,???tenggelam sudah,,"

hmm..memang kesian la aku tengok..,yang nampak hanyalah piring astro je...
hahaha...!!

Pahtu..bila sampai je kat umah mat ni..,aku tengok mak,ayah,adik-adik,kakak-kakak
dia tengah kemas-kemaskan barang nak letak kat tingkat atas..
erm,nasib baik lah umah saing aku ni dua tingkat..
kalu tak,tak tau nk jadi pe???

hmm....tapi,kesian jugak aku tengok..,jadi aku larang laa dorang-dorang ni semua angkat barang yang berat-berat..aku bukan pe,barang berat kan,.
jadi,aku takot laa dorang tenggelam sekali je dengan barang-barang tuu...

"hmm..mak cik,pakcik!!,,jangan angkat laa,barang-barang yang berat-berat ni..
bagi kat kitorang je yang angkat.."

"Takpe laa,piey,,biar laa makcik angkat.lagipun,banyak lagi barang-barang xangkat ni.??"

      "jangan macm tuu makcik..biar kami je yang angkat barang-barang ni..mak cik dah penat kan tuu,
                 mak cik,pak cik..berehat dulu laa ehh...jaga kesihatan tuu..!!!

         ''baik la piey,,mak cik dengan pakcik berehat dulu la nyer.."


pahtu..aku tertengok adik mat,.shahira ..,senyum kat aku..:)

punya lah manis dia senyum.,cair aku dibuatnyer..hahah..
perasaan dalam hati aku,...tak payah nak kata laa...,dengan rasa bangga nya,bongkaknyer,dengan perasaan machonyer aku berasa bila dia tengok aku macm tuu...aduuuuhhh,,
gawat-gawat
ha ha ha ha ha ...***

nak dipendekkan cerita...,

jadi,aku tolong laa ape-ape yang patut..
angkat tv,almari,sofa,dengan mangkuk hanyun pe.....berat tuu xpayah nak cakap laaa...memang berat..,tamabh pulak duduk dalam air..,dengan sejuknyer,.aduuuuhhh,....nak je aku hanyutkan barang-barang ni semua...hahahha..!!!!

pahtu,angkat punya angkat..akhirnya selesai jugak....
dengan letih nye..dengan sejuknyer...aduyaaaaaaaaaaaiiii...,

akhirnye..,
selesai jugak aku dua orang kemas semua barang-barang ni...fuuhhhh..,
lega hati aku berasa..
hahaha!!!"

lepas semuanya siap,,aku duk baring-baring hilangkan penat....
aku tengok jam pn menunjukkan pukul 5.30 pagi....perghhh..tak tersedar,
punya la lama..aku angkat barang-barang....
memang terbaaaaaaaaaaaaiiiikk laa,twisties ni.....haha haha haha..**

aku rajin bukan pe.???dah yang shahira duk tengok je aku angkat barang..
jadi terpaksa laa,,aku control macho,...hahahaha..**

hmm...aku pun slow-slow nak balik umah aku dah..
aku nak berehat sepuas-puas hati aku....

"mat,aku balik dulu laa..letih aku..!!!!"

"mung nak balik dah k???..hmm..,kejap-kejap..
mak aku tengah buat nasi goreng tuu..mung makan r dulu sebelum balik!!"

"hmm...yelaaa!"

tak sampai 5 mint..,shahira tolong hantarkan nasi goreng kat aku..


"hmm..abg piey makan la ehh..kesian kat abg piey,tolong kitorang.."

                "takpe2..tak dehal laa,,ira..sikit je tuu..
dalam hati aku..sikit ape kebendanyer..,dah macam kedai perabot dah aku tengok..hahhaa.."

         "tapi,,rajinlaa abg ni,ira tengok..lepas angkat almari..abg angkat tv pulak..?

tersembur nasi goreng aku keluar dari mulut aku dengar ira kata camtu..hahaha

            "hmm..kenapa,bang?"

"tak ada pe2 laa...,abg tersedak je...
tak pernah ada orang puji camni kat abg selain ira...(ayat ngejah selalu abg twisties ni)
hahhahaha"

"hmm..yelaaaa tuuuu....abg,.(sambil cubit bahu aku)""

aku tengok ira tersenyum je smbil jelir lidah..kat aku...!!!!

nak dipendekkan cerita...
lepas habis makan,aku pun terus balik umah..pahtu,
sampai je kat umah..aku terus tertidur atas sofa...!!!!!!!



p/s:  
      jaga lah kesihatan ketika musim banjir ni(penyakit taun)
      elakan daripada main banjir(main sikit-sikit takpe)
      elakkn dari bermain objek-objek keras...hahaha
      
     

Sunday, 20 November 2011

HARIMAU MALAYA-menang vs kalah?

mampukah skuad malaysia memenangi perlawanan pada malam ini????
 Soalan:mampukah harimau menewaskan garuda??

jawapan:YA(guna senapang laa,susah2)haha
INDONESIA-permainan laju,taktikal ada,
MALAYSIA-permainan teratur,taktikal ada,fokus(kena lebih sikit)

hmmm..komfirm menang..!!!!
P/s:Anda...????????





Saturday, 19 November 2011

Soalan Duniawi

soalan...??????*****
pilih la,1 atau semua.pahtu komen sikit..?
bagi ulasan sikit...


1)Lelaki melihat kecantikan wanita pada paras rupa dan tingkah lakunya,
dimanakah wanita melihat kecantikan lelaki..?
2)Apa yang paling berharga dalam hidup anda?
3)Bahagiakah hidup tanpa kasih sayang seseorang, walupun diri diulit kemewahan bertimbun dari hujung rambut hingga hujung kaki.?


P/s:Indah kamu kerana akal,buruk kamu kerana jahil
     Indah kamu kerana DIA,Indah DIA kerana kamu
              **selamat beramal!

Friday, 18 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 2

Malam itu berlalu dengan  tenang

kelebatan hujan telah  merancakkan lagi permainan
adegan berlalu dengan adegan
aku dibuai dengan keasyikkan
aku puas dan tersenyum tersenyum riang

namun ketika aku lena dibuai keasyikkan
tiba-tiba...
kedengaran kilat saling membelah bumi
pang..pang!
aku tersentak lalu terjaga

"ooh.,rupa-rupanya aku bermimpi dalam mimpi"
aku mula meraba-raba mencari si dia yang kusayangi
namun,hampa kerana si dia sudah tiada disisiku lagi


aku sunguh  menyesal kerana menduakanya
aku sungguh  menyesal kerana tidak menghargainya
aku sungguh  menyesal kerana menyakiti hatinya

Hari mula berganti hari
bulan mula berganti bulan
tahun mula berganti tahun
aku mencari dan terus mencari
senyuman pelanginya dibalik awan
namun tiada kelihatan lagi...............


bersambung

Wednesday, 16 November 2011

Panas-rompakan!


give me your sweet kizz to your friend
twisties...now!
(^_*)
hahahaha....*********************

Tuesday, 8 November 2011

hangat(najwa latif)

aku mengucapkan jutaan terima kasih kepada follower-follower
twistiesm.blogspot.com kerana sudi ikuti setiap post aku..
walaupun,post aku tak la menarik mana...kooooot...hahahaha
tapi,,..ianya amat bermakna untuk aku as a beginner blogger macam aku...
hahahahahaha..(^_-)

aku saja je berblogging-blogging ni..nak tau cam mana caranya orang main blog...walaupun ni sebahagian je yang aku tahu pasal blog tapi okey laa tuuu,,
dan sikalang gua sulah tau maaaaa,,...itu sapa-sapa tilak main blog,...
manyaaaaaaaaaaaaak lugi maaaaaa....aaaaaaaaaiyaaaaaaaa...
tinang-tinang poi tai toi...,,hahahaha..!  
hmm..,hahaha..tapi,betolaa dalam blog ni macam-macam ada..rugi laa,,
kalu siapa-siapa tak main blog ni..."promote sikit..."hahaha
Dan macam-macam perangai blogger-blogger untuk luahkan hasil penulisan tangan dorang...

macam-macam gaya penulisan dorang ada yang jiwang,pok rock ada,balada pun ada...
hahahahaha......faham kan maksud aku..haha,..
kalu tak paham,.meh sini aku bagi penyepak bima sakti aku ni....hahahahah
Dan nii,,.lagu daripada najwa latif aku nak share...
aku dedicated laaaa,kat korang sume dan  kepada follower-follower perempuan
aku dah anggap kamu semua macam bini-bini aku...,,....
"jangan risau syg,..abg tak akan curang kat korang-korang sume,,...luv u all alwez.....peace no war!!!!!!hahahaha"


tak delaaaaaaaaaaaaa..,,just kidding..(^_^)
hmmm.....,,dengar laa lagu ni baru faham maksud aku...



P/s:
     *tq kerana sudi menjadi kawan aku
     *tq kerana sudi berkongsi suka dan duka dengan aku
     *akhir sekali.,,ambil la serangkap pantun;
     *"pak ali main cocoh-cocoh
        tersalah cocoh masuk lubang
        kalu ada tersalah kata dan ucapan
        kupohon seribu keampunan"
......hmmmmmmmmm,,..twisties,,,mestiiiiiiiii mauuuuuuuuu....peace no war..(^_^)!

Sunday, 6 November 2011

conteng-conteng

siapa kata kamu tak cantik.? siapa kata kamu tak menarik..?

kamu adalah yang tercantik dari yang tercantik pernah aku tengok..
.........hmm,,tahukah kamu yang;
*setiap lirikan matamu amat menggodaku!
*setiap senyuman yang terukir dibibirmu amat menusuk kalbu!
*setiap kata-katamu adalah suatu azimat buatku!

jadi;
*izinkanlah aku menjadi putera dalam hatimu!
*izinkanlah aku meenjadi lilin dalam hidupmu.,nescaya aku tak akan biarkan kamu
  berada dalam kegelapan!
*izinkanlah aku menjadi menjadi penawar setiap kedukaanmu!

percayalah yang aku akan membimbing kamu,.aku akan sentiasa menjaga kamu hingga k sesasaat nafas ku yang terakhir...inilah janajiku!!!
.....
..........
...............


..."ngejah sikit boh..,hahaha"
hmmm,,kalu tak cair lagi tak tau la nak kata apa...memang tak de perasaan la
orang perempaun tuuuu....bukan keras mcm batu.,,keras mcm konkrit terus..
haaaaa,,memang nak kena pelangkung la tuuu..hahahaha!!

hmmmmmmmmmmm,,...rilex2 la dulu,,tak tahu lagi buat entry ape...mudah kira aku main  conteng-monteng
hahaha....jom,ikot kita conteng-monteng sikit....(^_^)
hhooooooooooo,,macam budak puan ni,,ada senyum2...hahhaahha
hmmmmmmmm,,...aku mmg keras tp,,hati masalah hati aku ni aku berbunga kot,,,.
hahahaha
peace no war!!!!!!!!!




"iiiiiyaaaaaaaaaaaaargggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhh...



"::?FX%^RYUI&^%$WRDT
"&%#%^&*(P(OBIUVT

(^_^) vs (T_T)

(^_-) vs (^,^)

(^_*) VS (+_+)



ni aku tulis pe laa ni,,,.....macam-macam astro tolla...hmm,,aku malas nak delete..tangan aku dah penim-penim..haha!!!!!!!!!!!!

Saturday, 5 November 2011

lembu lari dihari raya haji


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


semua lembu tengah menyorok laa tu musim ni..haha!!



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



dari:twistiesm.blogspot.com
Ucapan:"Selamat Menyambut hari raya aidiladha"
maaf zahir dan batin

Thursday, 3 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 1
ketika bulan menutupi mentari
ketika awan berlalu pergi
ketika hari berganti hari
ingatlah kau akan terus kunanti
biarlah seribu hari
biarlah seribu bulan
biarlah seribu tahun

aku kan terus menanti!!!

aku masih teringat
ketika hujan membasahi bumi
aku lemas dalam kebasahan
kedinginan dan kesejukanya amat  menusuk kalbu
namun ku gagahkan jasadku
untuk terus menanti
ku ingin kau tahu
bahawasanya
kau amat ku cintai....

ketika ku terus berdiri menanti
disaat itulah kau mula datang menghampiri
kau terus memberi senyuman seikhlas-ikhlas dari hati
"Oooh,alangkah indahnya........"
itulah pelangi yang terindah sekali
pernah kulihat dalam kamus hidupku
segala kesakitan dan keperitan sudah tidak kurasai
ku bersyukur padamu ya ilahi

Namun
ketika berahiku menjadi  raja didalam hati
aku terus dibuai dengan keasyikan duniawi..
inginku kulepas segala berahiku
padamu...

Namun disaat itulah...
kau terus membisikkan ayat-ayat suci ditelingaku
ku terdiam dan malu pada diriku sendiri
kuberbisik pada hati "Alangkah bodohnya aku.,"
aku terlupa.......
"Dia adalah berbeza dari yang lain"

Disaat itulah aku berjanji padanya
bahawa
aku tidak akan menyakiti hatinya dan
tidak akan membiarkan dia
mengalirkan walaupun setitik air mata sekalipun
itulah janjiku!!!!!!!!!


Sidia diam membisu dan memberikan senyuman
pelangi padaku...

BERSAMBUNG

Tuesday, 1 November 2011

LAWAK KARTUN

Masa Abu berjalan riang di padang rumput...terkejut beruk bila tengooooooookkkkk....\
errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggghhhhhhhhhhhhhhh......


Bakar iaitu kawan baik Abu yang tiba-tiba datang..lalu bertanya padanya...
Bakar:Abu,ko tengok ape tuu???

Abu:erggghhhhhhhhh.....
Bakar yang tiba-tiba jadi marah kat Abu,,..lalu menampar Abu,.
paaaaaaaaaaaaaaaaaanngggg...........

Abu:aduuuuuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiii......,,sakitlaaaaaaaaa...

Bakar suka tergelak terbahak tengok Abu..

Bakar:hahaha....tuuuuulaa,,padam muka.,aku tanya sekali ko tak layan..haha.
          "tapi,,,,ko tengok ape Abu sebenarye,,macam orang kena rasuk je aku tengok??

Abu:Tuuuuuuuuuuuu..,,ko tengok kat depan sana,,ada ape....,
Bakar melihat..

Bakar:Terkejut lalu pengsan..............!@#^$^%^&&^*^&*^(&$%^&*


Abu ketawa senang hati bila tengok Bakar....
Abu:"hahahahaha....baru ada akal....base ABU BAKAR ELAH BETULAAAAAA ko ni....hahaha..!!!!


Pesanan dari Abg Twisties:kepada kawan-kawan adik manis sekalian....please..!!!!
haha.....pEaCe No WaR.!!!!!

NALURI KEIBUAN

Aiii,,sedaaaaaaaaaapp nampak demo....,haha.
Hmmm,,..inilah lumrah kehidupan..
sepatutnya kita yang minum susu lembu,tapi iniiiiiiiiiiii....
lembu pulak minum susu kita...
ish2...
hooooooooooo,,..lupalah...kan "SUSU IBU ADALAH SUSU YANG TERBAIK DALAM DUNIA"!
hahahaa...