Monday, 21 November 2011

Banjir(kampung bertukar menjadi aquarium)

"Apabila kampung mula bertukar menjadi Aquarium.."

hmmm....,,aduyaaaiiiiiiiiiiii...,habis kampung aku tenggelam!!!

kesian kat umah-umah saing-saing aku....dah macam mini aquarium aku tengokk...nasib baik umah aku atas bukit...,banjir takut sikit nak naik atas bukit,,katanya gayat...hahaha..!!!!
memang sedaap laaa..main air banjir..perghhhh...teringat zaman budak-budak dulu,.aku naik PELAMPUNG dengan makwe aku jalan-jalan pusing kampung...aduhh,romantik kan tuu..hahaha
tapi.....
yang xtahanyer...siap ada ikan duyung lagi, duk berenang-renang riang..,sambil menari pulak tuuu..barangkali baru balik dari sukan sea masuk acara RENANG BERIRAMA kot....pahtu..,dia siap main lambai-lambai lagii,dia bagi pulak flying kizzz...... kat abg macho,hensem,smart & kelakar ni
(twiesties laaaa,,sape lagi?hahahha....

TANJAT BOBOI dibuatnya...kah kah kah...*******
Dalam hati aku,"aiii,aku  tangkap jugak  ikan duyung niii...
aku buat gundik baru tauuuu....hahahaha....***(suka jahat...)



 pukul 2.30 pagi
tok,,tok..tok..pieyyyyyyyyyyy,,pieeeeyyy...!!
aku dengar ada org ketuk pintu &  panggil nama aku...
dalam hati aku."aaaaaaaaiii..,,makhluk jadian mana pulak ni..potong stim tol laaa..tengah sedap-sedap bermimpi jadi raja sehari ,,,tak sempat aku nak pakai mahkota diraja...aduyaaii,,nak marah rasa..ngrrrrrrrrrrrrr....hahahaha.."**********


aku bangun..rupa-rupanya saing aku mintak tolong kemas kan barang-barang umoh dia sbb
air banjir dah mula naik...
                 

"Laa..,,mung mat..aku ingatkan hantu air mana la td..???hahaha

              ''sedap nye mulut mung pieyy...,hahaha...wei,mari umoh aku tlg
angkat brg2 kat umah aku,air makin naik laaa...."kata saing aku..


dalam hati aku.."aduuh,,dah xdok org lain ke nak mntak tolong selain aku...
                       dahlaa..,pagi-pagi buta  mntak tolong..sejuk bukan main laaa...,
         alamatnye,,beku laa aku nnti macam ayam duduk dalam peti sejuk.."
tapi,takpe aku ni memang jenis setiakawan & suka tolong-tolong orang ni...nak jadi katakan..kah kah kah...**

hmm..kejap-kejap..aku nak nak pakai baju jap..!

pahtuu...aku keluar dengan gagah perkasa & berani nyer..melawan kesejukan air hujan & melawan arus banjir.,bagaikan pahlawan di medan perang...!!!
hmm...tp,tak sampai 2minit.....
aaaaaaaaaaaaaaa.......eeeeeeeeeeeee..ngggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....sejuuuuuuknyerr laaaaaaaa...perasa aku masa tu tak terkata,rasa nak marah pun ada,sedih pun ada,geram pn ada...
haaaaaaa......(mengeluh panjang)
aku tengok saing aku..dia suka jer...dalam hati aku,,''nak je,aku cocok mata dia tuu dgn garfu,,biar buta gituuu...kasi ajar sikit,..hahaha..,erm.,kejam sungguh twisties ni,,,"hahahahahahah....

Pahtu,jalan punya jalan..,akhirnya sampai jugak kat umah dia...,

 sampai je kat sane..terkejut aku tengok umah paksu loh..

.."mat,tu bukan umah paksu loh?"

''yela..umah paksu loh laa tuu...kesian kan.,???tenggelam sudah,,"

hmm..memang kesian la aku tengok..,yang nampak hanyalah piring astro je...
hahaha...!!

Pahtu..bila sampai je kat umah mat ni..,aku tengok mak,ayah,adik-adik,kakak-kakak
dia tengah kemas-kemaskan barang nak letak kat tingkat atas..
erm,nasib baik lah umah saing aku ni dua tingkat..
kalu tak,tak tau nk jadi pe???

hmm....tapi,kesian jugak aku tengok..,jadi aku larang laa dorang-dorang ni semua angkat barang yang berat-berat..aku bukan pe,barang berat kan,.
jadi,aku takot laa dorang tenggelam sekali je dengan barang-barang tuu...

"hmm..mak cik,pakcik!!,,jangan angkat laa,barang-barang yang berat-berat ni..
bagi kat kitorang je yang angkat.."

"Takpe laa,piey,,biar laa makcik angkat.lagipun,banyak lagi barang-barang xangkat ni.??"

      "jangan macm tuu makcik..biar kami je yang angkat barang-barang ni..mak cik dah penat kan tuu,
                 mak cik,pak cik..berehat dulu laa ehh...jaga kesihatan tuu..!!!

         ''baik la piey,,mak cik dengan pakcik berehat dulu la nyer.."


pahtu..aku tertengok adik mat,.shahira ..,senyum kat aku..:)

punya lah manis dia senyum.,cair aku dibuatnyer..hahah..
perasaan dalam hati aku,...tak payah nak kata laa...,dengan rasa bangga nya,bongkaknyer,dengan perasaan machonyer aku berasa bila dia tengok aku macm tuu...aduuuuhhh,,
gawat-gawat
ha ha ha ha ha ...***

nak dipendekkan cerita...,

jadi,aku tolong laa ape-ape yang patut..
angkat tv,almari,sofa,dengan mangkuk hanyun pe.....berat tuu xpayah nak cakap laaa...memang berat..,tamabh pulak duduk dalam air..,dengan sejuknyer,.aduuuuhhh,....nak je aku hanyutkan barang-barang ni semua...hahahha..!!!!

pahtu,angkat punya angkat..akhirnya selesai jugak....
dengan letih nye..dengan sejuknyer...aduyaaaaaaaaaaaiiii...,

akhirnye..,
selesai jugak aku dua orang kemas semua barang-barang ni...fuuhhhh..,
lega hati aku berasa..
hahaha!!!"

lepas semuanya siap,,aku duk baring-baring hilangkan penat....
aku tengok jam pn menunjukkan pukul 5.30 pagi....perghhh..tak tersedar,
punya la lama..aku angkat barang-barang....
memang terbaaaaaaaaaaaaiiiikk laa,twisties ni.....haha haha haha..**

aku rajin bukan pe.???dah yang shahira duk tengok je aku angkat barang..
jadi terpaksa laa,,aku control macho,...hahahaha..**

hmm...aku pun slow-slow nak balik umah aku dah..
aku nak berehat sepuas-puas hati aku....

"mat,aku balik dulu laa..letih aku..!!!!"

"mung nak balik dah k???..hmm..,kejap-kejap..
mak aku tengah buat nasi goreng tuu..mung makan r dulu sebelum balik!!"

"hmm...yelaaa!"

tak sampai 5 mint..,shahira tolong hantarkan nasi goreng kat aku..


"hmm..abg piey makan la ehh..kesian kat abg piey,tolong kitorang.."

                "takpe2..tak dehal laa,,ira..sikit je tuu..
dalam hati aku..sikit ape kebendanyer..,dah macam kedai perabot dah aku tengok..hahhaa.."

         "tapi,,rajinlaa abg ni,ira tengok..lepas angkat almari..abg angkat tv pulak..?

tersembur nasi goreng aku keluar dari mulut aku dengar ira kata camtu..hahaha

            "hmm..kenapa,bang?"

"tak ada pe2 laa...,abg tersedak je...
tak pernah ada orang puji camni kat abg selain ira...(ayat ngejah selalu abg twisties ni)
hahhahaha"

"hmm..yelaaaa tuuuu....abg,.(sambil cubit bahu aku)""

aku tengok ira tersenyum je smbil jelir lidah..kat aku...!!!!

nak dipendekkan cerita...
lepas habis makan,aku pun terus balik umah..pahtu,
sampai je kat umah..aku terus tertidur atas sofa...!!!!!!!



p/s:  
      jaga lah kesihatan ketika musim banjir ni(penyakit taun)
      elakan daripada main banjir(main sikit-sikit takpe)
      elakkn dari bermain objek-objek keras...hahaha
      
     

10 comments:

bloghok said...

otak tu jaga jaga bimbang bertambah air didalamnya...mkin berat nanti mu tu...kahkahkah

CintaKhadijah said...

haha.. moral of da story~ twisties menolong ade makne. keh keh keh.

kg ane ni banjir? sy pon org trgnu gop boh! :P

TwIstiEs*meSti Mau* said...

bloghok:haha....otak cair laa aku nnti..
ck:*****hahahaha...!!!hmm..kg kat setiu...huk3

KhaiRin said...

sy teringin sbnr nyer nk rs cm ne musim banjir

azu said...

ikan duyung??biaq betuii kawan?klo ade, nk g ganu la nnti..hehe.apepon hati2 banjir ni..air sikit tu kawan, air banyak (bah) tu lawan..

tasha said...

fuck !

Ct Aja said...

hati2.... kang terlepas buaya dari thailand...kikikiik

CintaKhadijah said...

owh setiu.. org kampung le nih...^^p

susulemakmanis said...

tetiba ada ikan phirana kang..hehe

ayumi jaissaki said...

lawak dahh. :)