Thursday, 3 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 1
ketika bulan menutupi mentari
ketika awan berlalu pergi
ketika hari berganti hari
ingatlah kau akan terus kunanti
biarlah seribu hari
biarlah seribu bulan
biarlah seribu tahun

aku kan terus menanti!!!

aku masih teringat
ketika hujan membasahi bumi
aku lemas dalam kebasahan
kedinginan dan kesejukanya amat  menusuk kalbu
namun ku gagahkan jasadku
untuk terus menanti
ku ingin kau tahu
bahawasanya
kau amat ku cintai....

ketika ku terus berdiri menanti
disaat itulah kau mula datang menghampiri
kau terus memberi senyuman seikhlas-ikhlas dari hati
"Oooh,alangkah indahnya........"
itulah pelangi yang terindah sekali
pernah kulihat dalam kamus hidupku
segala kesakitan dan keperitan sudah tidak kurasai
ku bersyukur padamu ya ilahi

Namun
ketika berahiku menjadi  raja didalam hati
aku terus dibuai dengan keasyikan duniawi..
inginku kulepas segala berahiku
padamu...

Namun disaat itulah...
kau terus membisikkan ayat-ayat suci ditelingaku
ku terdiam dan malu pada diriku sendiri
kuberbisik pada hati "Alangkah bodohnya aku.,"
aku terlupa.......
"Dia adalah berbeza dari yang lain"

Disaat itulah aku berjanji padanya
bahawa
aku tidak akan menyakiti hatinya dan
tidak akan membiarkan dia
mengalirkan walaupun setitik air mata sekalipun
itulah janjiku!!!!!!!!!


Sidia diam membisu dan memberikan senyuman
pelangi padaku...

BERSAMBUNG

8 comments:

nadya e-man said...

ayat mmg best...thumb up!!! keep in touch...^_^

bloghok said...

kita faham ati saim2 kite...haha..

Cikli said...

bersambung pulak...

KhaiRin said...

next please....

bloghok said...

bru perasam..weh xsoh alangkah alangkah la...mmg dos kn..kahkahkahkah

Nafisah Ruslan said...

best! :)

TwIstiEs*meSti Mau* said...

nadya e-man:yeke..tq..!
blogok:kawe bley jd belako..haha
khairin:rilek laaa...haha
nafisah ruslan:didicated for you..hahahahha

QUEENPINK said...

JIWANGNYA...