Friday, 18 November 2011

JIWANG(senyuman pelangi)

part 2

Malam itu berlalu dengan  tenang

kelebatan hujan telah  merancakkan lagi permainan
adegan berlalu dengan adegan
aku dibuai dengan keasyikkan
aku puas dan tersenyum tersenyum riang

namun ketika aku lena dibuai keasyikkan
tiba-tiba...
kedengaran kilat saling membelah bumi
pang..pang!
aku tersentak lalu terjaga

"ooh.,rupa-rupanya aku bermimpi dalam mimpi"
aku mula meraba-raba mencari si dia yang kusayangi
namun,hampa kerana si dia sudah tiada disisiku lagi


aku sunguh  menyesal kerana menduakanya
aku sungguh  menyesal kerana tidak menghargainya
aku sungguh  menyesal kerana menyakiti hatinya

Hari mula berganti hari
bulan mula berganti bulan
tahun mula berganti tahun
aku mencari dan terus mencari
senyuman pelanginya dibalik awan
namun tiada kelihatan lagi...............


bersambung

4 comments:

umie naziera said...

apa ni haaa?!?pelik semacam jerr

KhaiRin said...

kenapa kini baru rs menyesal?

cik mun said...

curang ekk?? :P

TwIstiEs*meSti Mau* said...

umie nazira:ko diam,,kan bg penampar jepun baru tau..haha
khairin:hmmm..camni lah,kalu kita lalai dgn mainan dunia...huk3
cik mun:mana ad curang dgn cik mun....setia lah..:)