Tuesday, 20 November 2012

Sweet&Sour Dalam LUV-STORY

masa zaman bercinta 111-222 b.c . . . . . . . .




. . . . . . . . . . . .bahagian pertama . . . . . . . . . . .

*"akan ku tanggung segala beban yang kamu hadapi,walaupun beban itu sebesar syanie sekalipun......" 

-cheaawahh...rela menyerabutkan diri ambil cakna masalah orang lain...padahal diri sendiri dah macam hantu kak limah balik kampung dah..tapi nak bt camner..sayang punye pasal..!







*bau kentut pun wangi
  -padahal..bau dah macam bangkai siput bangbi yg pat belas tahun kena awet..syg punye pasal xdah hal..pahit manis ketelan jua.!!



. . . . . . . . . . . . .bahagian dua . . . . . . . . . . .


hmm..memang manis laaa macam tea tarik mamak....nak2 bila time merajuk...


*Biasanya orang perempuan nii...benda2 kecik pun nak merajuk..lupa nak ambik budu jer bila makan kat selera kampung...dia puyer laaa merajuk macam perempuan kena santau..
  #aduuh,aku tak paham laa dgn orang prempuan niihh...=.="

-tp,bila da mmg tol2 salah kata kita tuu..memang pening la kepala2 nk ke bleh pujuk dia..pusing kampung 40 kali pun xjupe lg jln penyelesaian.....pahtu mula laa,,macam2 benda bagi.....feerero rocher laa,cadburry laaa,kek laaa..tupunn kek pisang jeerr...poket kering boohh...!!!
 

tapi,sekali dua tuu xper laa nk merajuk..jangan berkali-kaler dah..kalu berkali-kaler gok....nii makan diaaa......







. . . . . . . . . . .Bahagian tiga . . . . . . . . . . . . .

ader sesetengah rakyat jelata....tak dang sampai ke malam pertama...bercerai roboh di tengah-tengah jalan.....memang satu kerugian laaaaaaaaaaa.....aduuhaiii,malang pak kadukkk laa jawabnyerr..hahaha!!!!



 


Tapi....Ader sesetengah rakyat-rakyat jelata tuu...bercinta-cintun sampai ke jinjang pelaminn.......waaa,,tabik spring laaa...



                    "ikan ape tuu bohh..??haha"

 










Thursday, 15 November 2012

Tahun baru & azam baru






salam maal hijrah..............

semoga tahun ni akan ada kebaikan dalam diri kita....tak kisah la walaupun sebesar bob kuman sekalipun..... "asalkan ada yerr!!

"sesungguhnya yang baik itu datang dari DIA dan sesungguhnya yang tak baik itu datang dari kelemahan diri kita itu sendiri"

~~~~~selamat beramal ibadat~~~~~~
                                         ^_^

Saturday, 10 November 2012

Jalan kembali.....


mulakan dengan langkah kanan yerr dan jangan sesekali pilih jalan hitam.....macam dalam filem (bohsia-jangan pilih hitam)..

"xkan..kede..kede..kedekuuuuuuuuuuuuuuuuuttt kot..???"

"alaahh kau nii..Tanyalah tuan punya badan bro...hahahahaha"
 (iklan semata-mata)


gud glorious sunday =..=v & peace!!!!

 

 

Friday, 9 November 2012

Santai jer hari niihh...=D



"appreciate the life that he gives to us even for a piece of smile"


hargailah apa yang ada..

"kawan yang baik adalah kawan yang boleh menerima kamu dengan seadanya dimase senang atau susah"..pilih la yang terbaik dalam kalangan terbaikk...=D hahaha..!




Sunday, 28 October 2012

Student Life


~macam nilaahhh gaya hidup pelajar..~aku serabut.hahhahahaha~

Thursday, 25 October 2012

drama korban_hari raya aidiladha

..

penjual:dua darham...dua darham..dua darham...

kambing:embeekkk....embeeekkkk...belilah..beli lah saya..!!!

penjual:aiii bing...tak der orang nak beli lah..

kambing:mcm nilaaahh abg penjual...ko kasi free je laaa...buat amal sikit!

Penjual:erkk...okey2,cik bing.....mari..mari..kambing free...kambing free!!






~hahahahaha...kambing pun rela berkorban,anda pulak bagaimana???





nak berkorban kenalah ikhlas baru ibadat diterima oleh-NYA.



*selamat menyambut hari raya aidiladha (",)

Sunday, 21 October 2012

Hujan itu rahmat

kadangkala sedak jugak jalan2 dgn kasut roda meredah hujan
tapi,awas..jangan sampai tergelecoh kaki masuk parit!!

~~labi-labi sedang menunggu!!!




suka laa buat macam ni bila hujan....puuuuuhh,main sembur2 kat orang yg lalu lalang...hahahaha



Teringat zaman masa budak-budak..p sekolah =))








gajet yang bagus untuk melindungi handphone ipad-ipad anda..hahahaha

 tapi..aper2 pun tidur lagi bagus time2 hujan nihhhhh........zZzZzZzZzZzZzZzZzzZzZzZz.




Friday, 28 September 2012

keldai @ manusia bodoh????




dah pahtuu,kita nak buat guaner ntah???naik x boleh,jalan pun xboleh....????

hahahaha...macam2!!!

kita memang sukar nak puaskan hati orang lain niih...
jadi,daripada kita ikutkan hati orang lain baik puaskan hati kita jer....

"keldai aku kang...ikut pandai laa aku la nak naik ke gendong ke?aku beli bohh guna pitih aku...bukan pitih mung!!"

Haaaa..baru dia tahu kalu kita royak gituuhh..hahahahaha.

dan ingat lahhh : "kita jangan lah jadi bodoh macam keldai kerana keldai tak kan jadi bodoh macam kita"








Aman!!
 


Wednesday, 26 September 2012

Golongan manusia terpantas didunia



terbaiikk!!!!... =]

Saturday, 22 September 2012

api boleh menjadi air

"kejahatan boleh datang daripada kebaikan dan kebaikan juga boleh datang daripada kejahatan"

 









Sunday, 16 September 2012

Tips untuk menguatkan kaki(womanhealth/kasut tumit tinggi)



"Hmm,ade berani????"...hahahaha.

~selamat mencuba~


Sunday, 9 September 2012

Kenny G(saxophone) & Sungha Jung(gitar)

                                     Artis : Kenny G
               Lagu  :my heart will go on




                                          Artis : Sungha Jung
                 Lagu  :i'm yours



layan jer laaaahhhh....(bukan marah ni tapi ambik berat)
hahahahaha =]

Sunday, 2 September 2012

In A Relationship

:-

Wednesday, 29 August 2012

Seram 18SG(hantu merdeka)



Bismilahirahmannirohim…….
“Jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri”

Aku  ni sebenarnya ada banyak pengalaman berkaitan dengan hantu nih.macam-macam ragam dibuatnya dan cerita yang ingin diceritakan ini adalah berpandukan daripada  sebuah kisah benar.

(bagi kanak-kanak dibawah 18 tahun memerlukan bimbingan orang dewasa dan bagi penghidap penyakit jantung serta orang tua kurang upaya disarankan tidak membaca)

Kisah pertama.
Cerita ni berlaku pada masa zaman persekolahan lagi,pada masa tu aku dengan tiga orang kawan aku menyelinap masuk bilik TV sebab nak tengok bola piala dunia pada tahun 2004. dan Jam menunjukkan pukul 3.30 pagi.

Tengok punya tengok dan dalam keralitan ituu..,tiba-tiba aku terdengar bunyi macam orang alihkan kerusi meja makan kat kantin dan kalau nak tahu,bilik TV tu memang bersebelahan dengan kantin tempat budak-budak makan,dan secara kebetulan aku duduk berhampiran dengan tingkap..dalam kira-kira 2-3 minit jugak bunyi kerusi tu teralih,..
  
pada masa tu aku buat bodoh jer sebab aku tengok semua kawan-kawan duk ralit tengok bola dan aku tak tahu la kawan-kawan aku dengar ke tidak.tetapi,buat-buat bodoh pun,aku lari jugak daripada duduk tepi tingkap tuuhhh.

“kau jangan,kan tak pasal tiba-tiba lembaga ke menjelma kat tepi tingkap tuuh.”
                                                     ( gambaran penulis)

Lepas pada tu,tak sampai dalam masa 5 minit,aku terdengar suara orang ketawa mengilai-gilai….

Aku tengok mamat salah seekor kawan aku...

“mat,mu dengor x?”

“pssstt,diam..buat bodoh jer ban!”

“hmmmm!!”

aku dengor dia royak gituu,aku pun buat bodoh jela,tapi dalam hati aku nii macam2 dah mikir dan aku tahu dorang pun macam aku jugak… aku ni memang tak senang duduk dah,nak tengok bola pun takder feeling..!

nak je aku lari masuk bilik sorang-sorang tapi,camner kalau ada hantu ke tiba-tiba buat Road-Block depan bilik aku..nak buat camner???

memang  lari tak cukup tanah laa der!!!

Jam masa tu pukul 4.15 minit pagi,bunyi suara mengilai tupun,makin lama makin hilang.Fuuhh,lega berasa perasaan pada masa tu..
hanya Allah jer yang tahu!!!!

Tapi,tak sampai dalam masa 1 minit……bunyi pulok suara orang menangis teresak-esak sayu dan bunyi tuu,dekat je kat tepi tingkap tuuuh..
Makin lama makin sayu….

Ibarat bunyi macam  budak menangis nak suruh kita tolong pujuk diaaa…

“Hmmmmmmssssstttttt…,toooooloongg….

Hmmmmmssssssssssssstttttt…..toooolooooongg..

Toooooooooooloooongg…hmmmmsssssttt”
(lehih kureng camnilah bunyinya,awas jgn tertipu dgn cetak rompak!)

Allahuakbar!!..memang takutt…Pada masa tuuu gok….tak tahu nak buat gape2 dah…meremang habis bulu2 badan aku...kawan-kawan aku semua lari kebelakang,sambil duduk rapat-rapat dengan aku dengan mamat…

“ban…!!!”

“pssstt,duk diam!!”

Makin lama makin kuat suara tangisan tuuu...,nak lari masuk bilik,masing-masing takut…last2,duduk dalam bilik tuu jer laaaa,sampai suara tangisan tuu hilang…
Lepas tuuu,kira-kira 5minit,suara tuu tak kedengaran dah...

ape lagi,,Aku dengan kawan-kawan aku lari laa dengan sekuat hati masuk bilik.dengan TV tak tertutupnyer..pakat lari gitu jerr..tapi,masa aku dengan kawan-kawan aku lari tuuu…terasa angin kuat bertiup kearah aku dengan kawan aku..

pahtu sampai je dalam bilik,tak cakap banyak dah….pakat tidur berbungkus laaa jawabnyerr!!!!

Keesokan harinyer,seorang kawan aku demam..dan masa aku lalu kat kantin,..aku terdengar makcik-makcik kantin duk cakap2 pasal semalam….
jadi,aku pun tanyalah makcik tuuhh…

“ummi,dengar ke suara orang ngilai dgn nangis malam??”

Ummi terkejut.......

“aiikk,mu ade dengor jugak ke syaaban?”

“ader la mi..kita dengan mamat,pian,din duk tengok bola dalam bilik TV malam..mase tuu r kite dengor…..!!”

Hmm…ummi senyum jer…

“urmm.,buat2 diam dah syaaban..jangan cerita kat orang lain..tekgi takut bebudak lain nanti”

Aku menganguk tanda faham.!

Moral of de story: Jangan masuk tanpa kebenaran.

Kisah Kedua
Cerita ni pulak berlaku semasa aku tengah bergayut kat public phone kat asrama tu jugok.kebetulan malam tu warden takder,dia balik kampong..jadi,aku ambil la peluang ni untuk bergayut dengan makwe3 aku pada masa tuu laaa.. (chewaaah)

tapi.,sekarang ni dah solo balik”…!!!!! Hahaha.

Masa tu pukul 1.45 pagi,yela bila dah bergayut kan,memang tak khabar ingat ..kebetulan public kat situ boleh curi line..paham2 la bila dah dicuri line yerrr..memang boleh bergayut sampai mampus lah…pahtu,sedar tak sedar   memang lewat pagi….!!!

Cakap punya cakap…tiba-tiba,aku terbau wangian yang harum sampai boleh menusuk kalbu..dan dengan tidak serna mengena,mengelemang habis bulu –bulu roma aku..nak je aku letak je gangang tepon tu dan lari…tapi,sayang kita tak bagi letak lagi...................

Twisties :“ nak letak dah ni??”

Sayang tak dikenali : kenapa?dah nak tidur ke?

Twisties: yela..dah lewat dah ni??awak pun tidur2 la jugak.tak molek tidur lewat2.!

 Sayang tak dikenali : betul ke dah nak tidur ni,ntah2 nak call perempuan lain??

 Twisties: umm,mane ader..tak yah la pikir2 mengarut-ngarut.!!!!

Sayang tak dikenali: habis tu kenapa nak letak tepon awal2..??biasanya pukul 3…..pukul 4 baru tidur….!!!

Twisties: letih laaa..nak tidur awal malam niih.

Sayang tak dikenali: alasan..!!! try la letak..lepas ni orang tak kan layan dah kalu dia letak!!!

Twisties:yela2……tak letak!

Hmmm…pompuan2……pening kepala dibuatnyerr!!...tapi,tak boleh salahkan dia jugak…aku jer yang tak bagitahu pasal sebenar …aku bukan pe,aku tak nak dia takut jer…!!!!

Dalam ralit cakap-cakap,sampai tak tersedar dengan bauan wangi tuu dah  tak der dah...!apa lagi,aku terus bergayut laa…last2…sedar tak sedar dah nak pukul 3…

Aku pun dah nak letak dah tepon…tapi,tiba-tiba aku terbau busuk yang teramat sangat….macam bau bangkai..makin lama,makin kuat…

Last2,aku tertengok ada macam lembaga warna putih duduk bawah balairaya lama kampong tuuh..betul  kat tepi asrma aku…makin lama aku tengok,benda tuu..berpusing-pusing….aku ape lagi,letak je gangang…terus lari masuk bilik,memang tak tengok kiri kanan,straight je aku lari…..
                                                           (gambaran penulis)

Tapi,…..masa aku berlari tuuuu,aku sempat jeling2 tepi aku….aku tengok lembaga tuu macam kejor aku..makin lama,makin dekat…

Lari punya lari,sampai la kat bilik….nasib baik,ade kawan aku tak tidur lagi mase tuuuuu….terkejut dia masa aku rempuh bodoh jer masuk bilik..

“bakpe,ban?”

“ader hantu kejar aku joe...!!!”

 “Mane??”

“kat publicphone..?”
urm,dah laa joe..aku nak tidur!!
Keesokan harinya,aku demam!!!!!....

 Moral of the story: jangan bergayut lama-lama,nanti jatuh.!

Kisah ketiga.
Ni… bukanya kisah aku,tapi aku ceritakan balik apa yang kawan-kawan aku cerita kat aku dan kawan-kawan aku….

“ban,esok hari merdeka ork?”

“yelaa..bakpe?”

“tak der ape2..Cuma aku teringat masa aku time sekolah-sekolah rendah hari tuu.!”

“bakpe pulok dgn time2 tu?”

“tak la ban,aku tengok ada hantu jepun tengah berkawad kat atas dataran perhimpunan sekolah.!”

“ye x mung??”

“tobat aku tak nipu bang,mu tak caye mu tanye laa dengan mamat,medan pahtu sape-sape yang sekolah rendah sekali dengan aku.!!”

“mu Nampak ganer?”

Gini ban…malam tuu,dalam pukul 1 lebih aku tak tidur lagi..aku tak leh nak tidur,panas…..mengeluap habis badan-badan aku….kipas angin pulok slow macam siput bangbi…….tak berasa angin langsung….

 jadi,aku gi la kat tepi tingkap ambik angin…

lepas aku bukak tingkap tuuu,aku tengok ramai orang ade kat dataran..aku ingatkan sape…..lepas perhati molek-molek…aku tengok macam askar duduk berbaris..

tapi yang pelik nyerrr…kebanyakkan askar-askar tuuu takder kepala…..
ade askar pegang kepala dengan tangan kanan sambil pegang senapang beloh kiri….pahtu ader jugak ork xdok langsung….

pahtu,aku tertengok jugak sekor beruk kena kerat lidah di salah sekor askar tuuu…….

Mengelupur beruk dibuatnyerr..!!!!

Lepas aku tengok sekejap terus aku berlari kat katil aku…..malas nak tengok lama-lama…aku takut!!!!

Masa aku terbaring atas katil tuuu…aku dengar laa..suara askar-askar tuu..macam beri arahan pada anak-anak buah…aku tidur dalam ketakutan la ban masa tuuu….

Pahtu sedar tak sedar,dah pagi dah…….

Aku siap-siap la nak gi sekolah,…sampai jer kat sekolah…aku cerita lah kat kawan-kawan aku pasal semalam…..

Pahtu ader laa,kawan aku…dia memang asal kampong tuu…dia cerita laa kat aku..pasal sekolah nii…..dia pun dengar daripada ayahnyer cerita jugak…

Dia cakap…sebelum sekolah ni dibuat…tapak sekolah ni dijadikan tempat untuk buang mayat-mayat askar jepun yang mati……

Pahtu,dia tunjuk salah sebuah bangunan sekolah…dia cakap,bawah bangunan tuuuu…..ade telaga lama,tempat mayat-mayat tu dibuang…..
                                                          (gambaran penulis semata-mata)


Semasa sekolah ni dibuat….tukang-tukang yang buat sekolah ni hanya mengambus telaga tuu…..dengan simen,pahtu didirikan bangunan sekolah,dengan tak buat doa selamat yer…tak buat solat hajatyerr…pakat buat je bangunan tuuhh……

Dia royak lagi……masa mula2 sekolah dibuka ramai dah budak-budak kena hysteria kat bangunan tuuu…..katanya,mereka Nampak hantu duk lambai-lambai mintak tolong dengan dia……..pahtu ader jugak Nampak,hantu beruk…….

Sudah aku dengar cerita kawan aku tuuu,meremang jugak tengkuk-tengkuk dibuatnyerr……….

“patut pun jo ade askar jepun?”

“ye dah ban…sekolah tu memang sekolah lama….sekolah memang lama dah r dibukak….jadi,tak heran laa,kalu macam-macam hantu ader!!”

“eemmmmmmmmmmm”


 Insert disc 2………..



                                            

Monday, 20 August 2012

Salam Lebaran

"Nak cakap tak pandai...nak royak tak reti..tetapi,satu jer nak kabo......selamat menyambut aidilfitri maaf kalau ada buat salah secara zahir pada anda.. mintak maaf jugak kalau ada buat salah secara batin pada anda...^..^ hahahaha...!!
Ianya hanyalah sekadar dan tidak lain tidak bukan hanyalah untuk menghiburkan hati anda... =]aman!!!!!!!!!

#lambat sikit wish...biasalah time2 raya nii..traffic jem..dan twisties ada pesanan sikit........





1)sentiasa berhati-hati dijalanraya,jgn terlalu mengikut perasaan sangat..meskipun anda,pejalan kaki....jangan duk beragah sangat nak badi keras dengan kete gat..bukanya menang pun mung..haaaii,,bebudak zaman sekarang ni....!!!!

2)kalau dah datang rumah orang tuuu...jangan la makan banyak2 sangat..simpan laa sikit untuk tetamu lain mari makan pulop..ni x??? ..dua tiga balang kueh..padam habis ke dia je makan,last2 tetamu lain mari rumoh..makn biskut kering jerr....hahaha#ingatlah pada orang yang lebih memerlukan....hahaha
3)semoga berbahagia sentiasa dengan family2 yang tersayang.

sekian pesanan ikhlas daripada saya dan salam lebaran (v)