Sunday, 29 January 2012

Iklan ( terima dengan seadanya)


Inilah dunia,setiap yang kita hajati belum tentu kita akan dapat.Malahan setiap perkara yang kita tidak hajati @ perkara yang kita tidak aspect langsung akan berlaku dalam diri kita pula kita akan dapat.

''betul tak?"

Hahaha..inilah yang dinamakan takdir.Setiap perkara yang berlaku pasti ada "udang disebalik mee" dan Allah dah tentukan apa yang terbaik untuk hamba-NYA.
Jadi,hargailah apa yang kita telah perolehi itu dengan baik samada untuk diri sendiri,keluarga &masyarakat.

sebagai contoh : 

kita tertunggu-tunggu kan minah nii;


                                              #pergh. . . . . .bukan kerana tak bertudung tapi kerana manis senyumannya membuatkan ku ketawa :)) #


Tapi,dalam masa yang sama kita tidak aspect ada budak lain yang suka kat kita.Entah datang dari mana tak tahu.hmm,kita tak berkenan-kenan pun,yang cuma kita nak hanya budak yang kita tunggu-tunggu tu jerr. Last-last dua-dua melepas. 
.*Rasa rugi la pulak*
hahaha...takder laa,kiddo2 jerrr :))

                         # bUDAK NI LAHH#








Mungkin jarak yang yang memisahkan kot.Yela,seorang belajar di kutub utara &seorang lagi belajar dikutub timur.
Kena pulak si dia  budak comel kan..mesti ramai la yang nak tackle kan,
kena pulak mamat yang nak takcle tu berduit,kerja pun okey,hensem aper. . Memang komfirm la akan terlepas punya.hhmm..yela,

siapala kita ni di mata dia kan  .. . . ..

"Hensem takder.,harta  takder..harapkan budi bahasa jerr" 
..HAHAHAHA :)).

Tapi,sebagai lelaki yang berprinsip..hahaha..kita takkan menyalahkan si dia kerana tuu kan hidup dia,dia berhak tentukan apa  yang terbaik untuk diri dia.
                                      #. . . .. ... . . . . . .#

WOOOOOOOooooooooo...oooooooooooooooooooo...ooooooooooooooo
 Hahahahahahahahhahahahahhaha. . . . . . padam muka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D


                          # WHOOAAAA...hoaaaaaaaaaaa...hahaha #


budak ni #aku cepuk kang #..hahaha. . tapi,takper laaa..kita semua kena  percaya yang DIA dah tentukan apa yang terbaik unttuk kita.Hmm. . 

So,apa susah-susah...kita mulakanlah hidup baru dan jalanilah hidup macam biasa dan berubah la kepada baik kepada lebih baik..Rancanglah hidup anda dengan baik dan biarlah takdir yang menentukan segala-galanya:)

Nescaya kita akan temui sebuah kejayaan yang manis :)))

                                   #yeaaaahhh...aku boleh!!!!!!!#

P/s : :)))

Friday, 27 January 2012

kenakalan menjadi-jadi


Part 1
Bila twisties jadi penyayang
Aku ingat lagi masa aku umur 9 tahun,aku jadi pak bidan.
Hahahaha….

“Hmm..pak bidan???”

Haha. . aaii..tak kan dah keliru konfius kot???
Haaha…hmm,tak delaaa….sebenarnyerr,hari tuu..twisties jadi pak bidan kucing je laa..hohoho.

Kebetulan hari tu,ada kucing jiran  beranak kat rumah twisties.
Seingat-ingat twisties la  masa tu,memang twisties rasa nak sepak-sepak jer kucing ni..ada ke patut . . senang-senang jer mari nak beranak rumah twisties..
 aaaiiii… ingat rumah twisties ni klinik ibu-ibu kucing mengandung  ke aper?????

Tapi,nasib baik laa.. twisties ni seorang yang penyayang dan penyabar. .kalu tak memang jadi arwah laa kucing tuu..hahaha!!
Hmm..nak dipanjang kan lagi cerita. . hahaha..lepas kucing tuu naik atas rumah. . tiba-tiba kucing tu kencing pulak..lagila twisties nak marah..twisties naik angin pahtu bila twisties nak pergi sepaaaak jer….

tiba-tiba twisties Nampak kepala anak kucing nak keluar. . . memang terkejut la twisties masa tuu…Dalam hati aku..

“aaii..bila masa pulak aku buat nii,tiba-tiba nak ada anak dah nii?????huhuhu…

“laa..budak ni..sempat lagi nak bergurau..aku cepuk kang!!”

“sory to say..sory to say..hakhak”

Pahtu..twisties tak tahu nak buat pe..Pahtu,dengan tiba-tiba. . twisties teringat akan cerita melayu dalam tv..ada kan cite melayu kalu ada orang nak beranak je mesti mak bidan suruh ambik air kan…..jadi,twisties ikut la kata mak bidan tuu….... 

jadi,apa lagi.. . twisties pun pergi ambik laa..lepas pada tu..twisties tak tahu nak buatper..
pastu,ada ke patut twisities pergi simbah mak kucing tuu….
Kesian kat mak kucing tuu..habis basah kuyup dibuatnyerr…..Hahahahahahaha...lucu laaa…,,

Hahahaha..dah twisties mana la tahu nak buatper dengan air dalam baldi tuu..tak kan nak bagi kucing tu minum…memang tak laa…jadi.,twisties pun apa lagi.,simbah laa….hahahaha…

Tapi takper..Tak sampai 5minit..anak kucing tu pun selamat dilahirkan.
Dalam hati aku…..

“hmm..comel jugak anak kucng nii...baby boy pulak..hahaha…,
rasa sedih pun ada,,rasa suka pun ada masa tuu..hahaha”

Hmm…biasa la tuu wak..naluri seorang ayah katakan memang camni….hahahaha…

Dalam masa yang sama,Dengan tiba-tiba je datang rasa nak khawen masa tuu…hahaha..
Hmm…Tapi mana boleh lagi..twisties tak potong  lagi la masa tuu…
(tak boleh)!!!!!!hahahahahaha..

Pahtu,twisties pun pergi ambik kain..pahtu,twisties lap-lapkan badan anak kucing tuu sampai kering..

Tapi,Nasib baik laa masa tu,twisties cerdik dah..kiranya dah pandai berpikir 
laa..kalu tak..memang twisties dah azan dah kat telinga anak kucing tuu….hahahahahaha..

Lepas siap semua..twisties pun ambik kotak.bagi mak kucing dengan anak-anak kucing tu..tidur dan berehat.

twisties telah jaga anak-anak kucing tu dari kecik sampai ke besar..twisties bagi makan..bagi minum…minum air jelaaa….nasib baik twisties takde susu cap gantung..kalu tak memang twisties dah bagi dah kat anak-anak kucing tu minum...hahahaha!!
 “Sebagai kesimpulan,twisties memang seorang yang peyayang.
HUHUHUUHUHU”

P/s : (yang sebenaryer..kucing tu bukan kencing laa..Cuma air ketumbam dia pecah ..mana la twisties tahu masa tu…hahaha…)
BERSAMBUNG…
Part 2
“Bila twisties jadi garang.”



Wednesday, 25 January 2012

sory to say

Twisties ada buat salah ker????
tersalah kata ker. . . . . ???

kalu ada..twisties minta maaf banyak-banyak....!!!!!


Monday, 23 January 2012

Kisah Benar : Mati hidup semula.




Moral of the story : Jangan Tegur!!

Saturday, 21 January 2012

Cikgu Vs murid darjah enam (18sx)







Cikgu : assalamulaikum...murid-murid..???

murid-murid : waalaikummusalam...

Cikgu : hari ni,cikgu nak tanya kamu pasal apa yg kita belajar semalam...
            "Haa,.kamu mamat! gunung aper yang terbesar dan tertinggi sekali kat dunia??

Mamat : kenapa saya cikgu..?

cikgu : sebab kamu la yang paling cikgu sayang dalam kelas ni....
            "Cepat la mamat..kan cikgu rotan kan!

Mamat : kata sayaaang...????

cikgu : Eh,menjawab la budak nii.cepat laaa..gunung aper yang paling besar,mamat!

Mamat :gunung mak saya cikgu.

cikgu : aper????

mamat : Saya dengar ayah dengan mak cakap semalam.

Cikgu : @#%$^&*(^&%$@#%$^&



P/s : Elakkan membuat perkara negatif dihadapan anak-anak anda.
          Hahahahahahhaa....!!!



Friday, 20 January 2012

izwan pilus kembali ke rahmatullah


AL-FATIHAH.................

Assalam, abg saya baru sahaja menghembuskan nafasnya yg terakhir pada jam 6.15pm






Dalam sekitar jam 6.15 petang tadi,seorang penyanyi terkenal dengan lagu kembali senyum & indah lelapku telah menghembuskan nafas yang terakhir akibat lung infection.




Al-fatihah buat penyanyi Izwan Pilus yg tlh meninggal dunia sekitar jam 6.20pm tadi.Arwah meninggal sbb lung infection di Hospital Ampang.


ramai rakan-rakan artis berduka cita atas pemergiannya.



Baru cakap dgn Aril AF7 abgnya Izwan Pilus tlh kembali ke Rahmatullah 615pm tadi. Smoga Allah mncucuri rahmat atasnya AlFatihah



Sedihnya... Salam Takziah buat keluarga Izwan Pilus atas pemergiannya.
Al fatihah..



 Dan semoga rohnya dicucuri rahmat ALLAH.


 

Thursday, 19 January 2012

Nakal tapi berakal

Hahaha . . . .
senang yerr didalam hati ini terasa girang sekali....
" aii..dah ganer yang gedik je nampak tuu,kalah orang perempuan..???"


hahaha..biasa la boh,sekali kaler buat gedik..
kalu macho sokmo pun,tak jadi jugak..tak boleh cari makan....hahaha
Ni,meh2 cek adik dan cik abg..cheq nak habaq kat hangpa-hangpa semua....


"chewaaaaaaaaaaaahhhh...boleh cakap kedah laaaa mamat ni.."

Hahaha..nanti boleh laa aku pindah kat kedah pulop kan,tpi..memang
keje nanam padi saje la jawabnyerrrrr.....hahahahahaahahaha

"hooiii..hoiii,.amende yang mengarut jeni..macam orang tak de motif jerr...??''

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....,memang tak de motif pun...,yang sebenarnyerr..
aku bosan laaaaaaaaaaaaaaaaaa..pahtuu,, 
aku tak tahu taip pasal aperrr......huk3....






"kalu orang macam ni,memang tak boleh jadi editor harianmetro niiii..
  silap-silap hari bulan...memang muflis syarikat tuuuuuuuuuuu....
   huahuahuahauhauahau".......


                                waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....maaaaaaaakkkkk!!!!        
                                         budak tuu mengata  boboi..waaaaaaaaaaa!!!!




Hahahahahahahaahahaa...................ni pun,aku saja jer taip,
nak suruh hidup sikit blog aku......................
ni tak,kesian kat orang yang ziarah-menziarahi blog aku.....asyik-asyik..minum air tea-o...kuih baulu,.. air tea-o..kuih baulu...



Sekali kaler tu..kita hidang la jugak...kuih net bat ker...kuih tok haji serban kerr...
air milo ker.....baru jadi..."baru ada ong maaaaaaaaaaaa"..hahahahaha.....tak laaaaaaaaaaaaaaa......,bosan sangat penziarah-penziarah niiii..lepas ni jangan lupa ajak kawan-kawan sekali nyerrrrr..........hohohoohohohohohohohoho....


Okey,dengan ini..twisties menutup syarahan ini dengan senyuman yang menawan lagi menarik hati....

dan...terima la seungkap pantun inii...........

  " ANAK KUDA TERSENYUM-SENYUM,
    MAK KUDA NAIK BINGGUNG,
    KALU ADA TERSALAH KATA,
    JANGAN DIMARAH TAPI SENYUM"


                                                   AHAAAAAKKKK...HAHAHAHHAHAHA!!!


HAAAHHAHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHAAAHAHAHAHHAHAHAHHAHAH....!!!!!