Sunday, 29 January 2012

Iklan ( terima dengan seadanya)


Inilah dunia,setiap yang kita hajati belum tentu kita akan dapat.Malahan setiap perkara yang kita tidak hajati @ perkara yang kita tidak aspect langsung akan berlaku dalam diri kita pula kita akan dapat.

''betul tak?"

Hahaha..inilah yang dinamakan takdir.Setiap perkara yang berlaku pasti ada "udang disebalik mee" dan Allah dah tentukan apa yang terbaik untuk hamba-NYA.
Jadi,hargailah apa yang kita telah perolehi itu dengan baik samada untuk diri sendiri,keluarga &masyarakat.

sebagai contoh : 

kita tertunggu-tunggu kan minah nii;


                                              #pergh. . . . . .bukan kerana tak bertudung tapi kerana manis senyumannya membuatkan ku ketawa :)) #


Tapi,dalam masa yang sama kita tidak aspect ada budak lain yang suka kat kita.Entah datang dari mana tak tahu.hmm,kita tak berkenan-kenan pun,yang cuma kita nak hanya budak yang kita tunggu-tunggu tu jerr. Last-last dua-dua melepas. 
.*Rasa rugi la pulak*
hahaha...takder laa,kiddo2 jerrr :))

                         # bUDAK NI LAHH#








Mungkin jarak yang yang memisahkan kot.Yela,seorang belajar di kutub utara &seorang lagi belajar dikutub timur.
Kena pulak si dia  budak comel kan..mesti ramai la yang nak tackle kan,
kena pulak mamat yang nak takcle tu berduit,kerja pun okey,hensem aper. . Memang komfirm la akan terlepas punya.hhmm..yela,

siapala kita ni di mata dia kan  .. . . ..

"Hensem takder.,harta  takder..harapkan budi bahasa jerr" 
..HAHAHAHA :)).

Tapi,sebagai lelaki yang berprinsip..hahaha..kita takkan menyalahkan si dia kerana tuu kan hidup dia,dia berhak tentukan apa  yang terbaik untuk diri dia.
                                      #. . . .. ... . . . . . .#

WOOOOOOOooooooooo...oooooooooooooooooooo...ooooooooooooooo
 Hahahahahahahahhahahahahhaha. . . . . . padam muka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D


                          # WHOOAAAA...hoaaaaaaaaaaa...hahaha #


budak ni #aku cepuk kang #..hahaha. . tapi,takper laaa..kita semua kena  percaya yang DIA dah tentukan apa yang terbaik unttuk kita.Hmm. . 

So,apa susah-susah...kita mulakanlah hidup baru dan jalanilah hidup macam biasa dan berubah la kepada baik kepada lebih baik..Rancanglah hidup anda dengan baik dan biarlah takdir yang menentukan segala-galanya:)

Nescaya kita akan temui sebuah kejayaan yang manis :)))

                                   #yeaaaahhh...aku boleh!!!!!!!#

P/s : :)))

15 comments:

umie naziera said...

yeahh,aku boleh..comels derr baby tuu

CekbOlat-bOlat said...

ececehhh.. lu msti boleh..

tpi ade cbaran =) ble lu dpt lu hrgai.. sbb lu dpt dgn susah pyah!

KhaiRin - anies said...

u can do it!

EyqaLuvender said...

where there is a will,there is a way.
everything happen for a reason.
I'Allah semuanya adlh takdir yg t'indah...hadapi dgn senyuman...=]

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpe2..InsyaALLAH boleh..

starzieti said...

takdir menentukan segala2nya tapi usaha dan doa jangan dilupakan. :D

My Life's Journey said...

Umi tabik gan entri bro ni .. emmang hebat dan ada diselitkan lawak supaya pembaca tak boring baca .. best2 ..

apa yang penting ..kita berusaha dan doa jangan sesekali dilupakan .. minta petunjuk dari nya :). Amin :)


Moga apa yang diingini oleh bro akan berjalan dengan lancar dan menjadi keyataan ..amin :)

acheeqa farhana said...

gagal sekali tak bermakna gagal selama2ny...

peace!! :)

CintaKhadijah said...

acececececeh... entry cintan!

^^p

cik ayuni said...

sabar ye...anda pasti bole..:)

Ct Aja said...

mcm dlm kesedihan je....kdg2 tak salah klu kt bertindak dlu, drpd trus menunggu...

zareliqa afiqa said...

Kemain yakin lagi muka budak kat bawah sekali tu :p

MaYa MustWany said...

geramnya muka baby tuh..matanyaaaaa comel33x

Teenager Housemaid said...

hanya Dia yang tahu rahsiaNya..
:D
comelnya baby2 tu!
:DDD

Serunai said...

DIA lebih tahu apa yang kita tidak tahu...