Friday, 27 January 2012

kenakalan menjadi-jadi


Part 1
Bila twisties jadi penyayang
Aku ingat lagi masa aku umur 9 tahun,aku jadi pak bidan.
Hahahaha….

“Hmm..pak bidan???”

Haha. . aaii..tak kan dah keliru konfius kot???
Haaha…hmm,tak delaaa….sebenarnyerr,hari tuu..twisties jadi pak bidan kucing je laa..hohoho.

Kebetulan hari tu,ada kucing jiran  beranak kat rumah twisties.
Seingat-ingat twisties la  masa tu,memang twisties rasa nak sepak-sepak jer kucing ni..ada ke patut . . senang-senang jer mari nak beranak rumah twisties..
 aaaiiii… ingat rumah twisties ni klinik ibu-ibu kucing mengandung  ke aper?????

Tapi,nasib baik laa.. twisties ni seorang yang penyayang dan penyabar. .kalu tak memang jadi arwah laa kucing tuu..hahaha!!
Hmm..nak dipanjang kan lagi cerita. . hahaha..lepas kucing tuu naik atas rumah. . tiba-tiba kucing tu kencing pulak..lagila twisties nak marah..twisties naik angin pahtu bila twisties nak pergi sepaaaak jer….

tiba-tiba twisties Nampak kepala anak kucing nak keluar. . . memang terkejut la twisties masa tuu…Dalam hati aku..

“aaii..bila masa pulak aku buat nii,tiba-tiba nak ada anak dah nii?????huhuhu…

“laa..budak ni..sempat lagi nak bergurau..aku cepuk kang!!”

“sory to say..sory to say..hakhak”

Pahtu..twisties tak tahu nak buat pe..Pahtu,dengan tiba-tiba. . twisties teringat akan cerita melayu dalam tv..ada kan cite melayu kalu ada orang nak beranak je mesti mak bidan suruh ambik air kan…..jadi,twisties ikut la kata mak bidan tuu….... 

jadi,apa lagi.. . twisties pun pergi ambik laa..lepas pada tu..twisties tak tahu nak buatper..
pastu,ada ke patut twisities pergi simbah mak kucing tuu….
Kesian kat mak kucing tuu..habis basah kuyup dibuatnyerr…..Hahahahahahaha...lucu laaa…,,

Hahahaha..dah twisties mana la tahu nak buatper dengan air dalam baldi tuu..tak kan nak bagi kucing tu minum…memang tak laa…jadi.,twisties pun apa lagi.,simbah laa….hahahaha…

Tapi takper..Tak sampai 5minit..anak kucing tu pun selamat dilahirkan.
Dalam hati aku…..

“hmm..comel jugak anak kucng nii...baby boy pulak..hahaha…,
rasa sedih pun ada,,rasa suka pun ada masa tuu..hahaha”

Hmm…biasa la tuu wak..naluri seorang ayah katakan memang camni….hahahaha…

Dalam masa yang sama,Dengan tiba-tiba je datang rasa nak khawen masa tuu…hahaha..
Hmm…Tapi mana boleh lagi..twisties tak potong  lagi la masa tuu…
(tak boleh)!!!!!!hahahahahaha..

Pahtu,twisties pun pergi ambik kain..pahtu,twisties lap-lapkan badan anak kucing tuu sampai kering..

Tapi,Nasib baik laa masa tu,twisties cerdik dah..kiranya dah pandai berpikir 
laa..kalu tak..memang twisties dah azan dah kat telinga anak kucing tuu….hahahahahaha..

Lepas siap semua..twisties pun ambik kotak.bagi mak kucing dengan anak-anak kucing tu..tidur dan berehat.

twisties telah jaga anak-anak kucing tu dari kecik sampai ke besar..twisties bagi makan..bagi minum…minum air jelaaa….nasib baik twisties takde susu cap gantung..kalu tak memang twisties dah bagi dah kat anak-anak kucing tu minum...hahahaha!!
 “Sebagai kesimpulan,twisties memang seorang yang peyayang.
HUHUHUUHUHU”

P/s : (yang sebenaryer..kucing tu bukan kencing laa..Cuma air ketumbam dia pecah ..mana la twisties tahu masa tu…hahaha…)
BERSAMBUNG…
Part 2
“Bila twisties jadi garang.”



6 comments:

Teenager Housemaid said...

twisties..
comel pulak baca cerite pasal kucing ni..
tapi, saya takut kucing haha..
:p

shaberry1437 said...

like :) LIKE :) LIKE :)

CekbOlat-bOlat said...

kahkahkah..
pakbidan !
eee.. xgeli ke tengok ?

umie naziera said...

hahha..apasal x azankan..selamat dunia akhirat..heheh

KhaiRin - anies said...

hahahahahahhahahahahah

dyabunga said...

haha..lawak lah twities ni.. ada ke patot simbah air kat kucing tu..ahaha