Saturday, 7 July 2012

Rain vs Rainbow



Sape yang tak pernah hadapi kesusahan??rasa-rasanyalah..semua orang boleh susah dulu sebelum senang………
betol x??
kesusahan nii ibarat “RAHMAT” kerana melalui kesusahan itulah yang akan menjadikan kita lebih matang dan maju dalam menghadapi sesuatu perkara.

Kita imbas balik masa kita kecik2 dulu,nak2 …masa kita mula2 nak belajar naik basikal..
Tak dok orang boleh basikal pandai selalu…ikut2 mana pun..kita akan reboh dulu,dan yang paling berat ade yang masuk “ROK”(hutan)…pahtu,yang xtahanya ader pulop yang jatuh dalam parit…-

Ape kejadah naik basikal sampai jatuh dalam parit?? Barangkali dia ingat basikal tu boleh terampung  dalam air kot-Haha Haha Haha(twisties mesti mau laa  tuu kooottt) Haha (18SG)


“Walaupun susah setara mana pun,kita akan tetap naik….walaupun  reboh  berapa kali pun kita akan  tetap bangun kan”
Dan lama-lama,yang susah pun akan jadi senang.......

betol x??

Jadi,kepada kita semua..janganlah cepat mengeluh bila berlakunya kesusahan dan...
 ” kita kena ingat setiap kejadian pasti ada hikmahnya…” 

Walaupun kesusahan itu amat tidak tertanggung oleh kita namun  kita kena ingat juga bahawa

”Allah tidak akan memberikan musibah kepada makhluknya melainkan makhluknya mampu menangung musibah  tersebut”

Jangan risau "ALLAH" amat adil untuk semua makhluknya!!!Dan kita, termasuklah saya,Banyak-banyakkanlah bersabar dengan ujian yang diberikan oleh-NYA kerana…….
”You can’t have a rainbow, without a little rain”
 
Twisties Mesti Mau





7 comments:

Ardini Humaira said...

tiap kejadian yang berlaku ALlah berikan hikmah disebaliknya :)

PariPariPutih said...

”Allah tidak akan memberikan musibah kepada makhluknya melainkan makhluknya mampu menangung musibah tersebut” - sering terjadi pd aku dah alhamdulillah aku terima dgn tabah dan pengahkirannya aku nampak pelangi di hujungnya ^^ sabar kunci bagi semua... :)

♥ wawawawa ♥ said...

sabar dengan ujian yg diberikan..semua yg jadi ada hikmahnya yg mngajar kita untuk menjadi lebih baik dr smlm..heee

SheCinta said...

Yea...betul tu....bersabar menempuh sesuatu yg payah atau peritnya.....kuatkan semangat...insyaallah,bila kita berjaya harunginya...pasti kita akan rasa tenang n puas...kita dh berjaya keluar dari kepompong keperitan....jgn berputus asa walau gagal apa jua....

fatin hanani said...

yup betoi tu :)
sokong sgt..
kita pasti akan berjaya walaupun bnyk kali gagal :)

Teenager Housemaid said...

nice one ..:)

KinosKoko said...

:)

rain and rainbow cannot be separated.