Sunday, 5 August 2012

Lesen P/CakapBesar








05/08/2012(Ahad)-(22 tahun)Buat lesen kereta la hari nihh.
nasib baik sekali buat lulus lalu dah,memang sesuai sangat laa dengan dengan slogan dia "sekali&selamanya"...terbaik!!!!
haha..


Tapi,yang cheq nak habaq crita kat  hang niihh pasal kat tempat buat lesen tadi..ader la brother tuu bual-bual kosong dengan aku.aku tanya la dia rasa takut x?


pahtu dia cakap....


"nk takut buatpe,JPJ tu org jugak mkn nasik..minum air..
xpayah r takut!!"

lepas dia cakap camtu,aku tak kata apa-apa...sekadar memberi senyuman yang manis aku ni jelaaaa,..walaupun tak semanis gula,tapi tak la sampai semacam cuka....hmmm.,,bolehlaa cari makan....hahaha.


pahtu aku cakap kat dia.....


"cakap la besor benar...aku nak tengok je tekgi guane kira"


dia cakap lagii...


"ban..buat rilek2 sudah..kita kena cool!"


pah pada tuu..,tunggu punya tunggu sampai la turn dia untuk test.


hmm..aku tengok dia selamba jer berjalan gi kat kereta..pahtu sempat jugak dia jeling-menjeling kat aku....
dalam hati aku....


"eksyen la mamat nii,aku tampor jugak tekgi yg duk jelingmenjeling mcm tuhh"


sampai je dalam kereta tuhh,.aku tengok dia buat la 5 
perkara sebelum kete jalan...pah pada tuu..bile nak jalan jer,dia tersalah tekan pedal minyak kuat ditambah pula dengan  kaki sebelah lagi yang main clutch tu tak balance..ditambah lagi dengan brek mengejut.....urmmmm....memang sekejap mengaum...sekejap mapuh la kete tuuu..
(aku agak2 jer niih,..rase2 nyer camni la kot keadaan tuu sebelum kemalangan berlaku)


yang aku nak suka bukan per...kesian kat JPJ tuu,sampai tersenguk ke desbok..habis kertas2 markah berterabur jatuh...belebel la JPJ tu boleh dua kampit beras 80kilo..... 

aku yang duk kat seat menunggu nii,,xpayah nak kata laaa...memang suka tak ingat dunia laa....hahahahahaha..

kena pulok dia kena maroh di JPJ tuu...hmmm..makin kalut r jadinyerr....sekejap jalan,sekejap mapuh kete....hahaha 





"hmm..padam muka,cakap besor sangat..hahahaha" 


 ~moral of the story:jgn ckap besor!!



 okey2...lepas pada nii..xpayah takut kena saman dgn JPJ laaa..moga kita kita ada lesen dah kan....hahaha...ni x,sebelum boleh lesen..kena saman sokmo macam nora danish nii....hahahahaha..


                     #mmg lepas la dari kena saman.....




 Tamat sudah cerita Lesen.... THE END
sekiaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnn.... =D



 

 

6 comments:

Ca Cik Duyung said...

ca pon baru lepas amik lesen jumaat lepas...ada gak citer gini..mmg xleh ckp besar..

paripariputih said...

tahniah la ek en twisties... keh keh keh jan lepas dah lulus ni ko drift pulak... keh3

♥ wawawawa ♥ said...

hahaha...dulu tyme amik lesen nervous sangat2 gak~ tp alhamdulillah lulus! hehe..

kesian mamat tu..terlampau cool sgt laa tu..hehe

paripariputih said...

pecah kaca? lor sapa yg pecahkan weh?? http://paripariputih.blogspot.com/2012/08/pecah.html

CikZaitul said...

tahniah dapat lesen..

pasni jum p ronde-ronde kat jerman :)

paripariputih said...

ISU RAYA BUMPER: JENIS-JENIS MANGKUK! http://paripariputih.blogspot.com/2012/04/jenis-jenis-mangkuk.html